Výrobce sportovní výživy, italská značka Enervit, přišel s novou řadou svých produktů nazvanou C 2:1, kdy název v podstatě označuje sacharidy (Carbohydrates) a jejich vzájemný poměr, tedy glukóza a fruktóza 2:1. Co to znamená? Maximální využití přenašečů glukózy a fruktózy pro co nejefektivnější doplnění energie ze sacharidů, tedy rychlého paliva. Všechny produkty přišly na svět ve spolupráci se závodníky týmů jako Trek-Segafredo a UAE Emirates v čele s dvojnásobným vítězem Tour de France Tadejem Pogačarem, takže určitě odzkoušeno v nejnáročnějším „provozu“.
My jsme pro začátek vyzkoušeli tyčinku Enervit Carbo Bar C2:1 s příchutí brownie a ve 45g bezlepkové tyčince je 30 gramů sacharidů ve výše zmíněném poměru. Tahle energetická bomba nemá polevu, je velice jemná na skus a rychle se v ústech rozpouští. Pokud ale nemáte rádi výraznější sladkou příchuť, asi nebudete úplně spokojeni, protože tohle je sladký pamlsek, a i když není chuť umělá a agresivní, většinou jsme tyčinku zapíjeli. Základem je bezlepková ovesná mouka, glukózo-fruktózový sirup, kakaový prášek, panenský olivový olej a nechybí ani vitamin B1. Nutriční hodnoty jsou 1530kJ/363kcal na 100 gramů a cena je 69 korun za tyčinku. Komu by nevyhovovala příchuť sladkých brownie, může mít i světlou variantu bez příchuti, respektive jen sladkou.
Tyčinka je díky kombinaci glukózy a fruktózy vhodná jak pro kratší intenzivní výkony, tak ale především pro výkony nad tři hodiny, protože tělo je schopné za hodinu spotřebovat jen 60 gramů glukózy, ovšem díky fruktóze a poměru 2:1 dokáže zvládnout až 90 gramů sacharidů za hodinu, tudíž má sportovec stále dostatek paliva. Je to složitá věda, ale vše popisuje Enervit ve svém pravidelném rádci na našich stránkách.
My můžeme jen potvrdit, že tyčinky dokázaly zasytit, snadno se konzumovaly, chuť byla výraznější, ale příjemná a během ostřejších tréninků i půldenního švihu byla zásoba energie z nich víc než dostatečná.
(už)
Z letošní novinkové řady C2:1 od značky Enervit jsme už představili tyčinku Carbo Bar a teď došlo na Carbo Jelly C2:1, tedy energetické…
Omotávky silničních řídítek už dávno nejsou jen v nudném jednobarevném provedení, ale moderní technologie dovolí designérům popustit uzdu…