Spojky řetězu jsou v posledních letech tou nejužitečnější drobností, která dokázala cyklistům, těm horským obzvlášť, ulehčit jeho opravu a případně i očistu. Stlačit oba plíšky k sobě a uvolnit čepy a je hotovo. Na vyjížďce naopak roznýtovat špatný článek a nahradit jej spojkou a jedeme dál. Prostě jednoduché a naprosto funkční, ovšem každá věc má své slabiny.
Zatímco spojky pro osmi a devítirychlostní řetězy je většinou možné rozpojit pouze rukou, tedy hlavně po určité době používání, u nových to totiž není zase tak lehké, tak desítkové a jedenáctkové řetězy pro otevření spojky vyžadují speciální kleště. Rozpojit desítkovou spojku rukama i po delším používání je téměř nemožné. Zacvaknout oba čepy do sebe lze po záběru do pedálů, kdy se řetěz napne a čepy tahem zaskočí, ale rozevření spojky vyžaduje kleště.
Model BBB LinkFix je variací na dvojici samostatných kleští tohoto výrobce, kdy jedny sloužily k otevření a druhé k zajištění spojky. Tento nástroj ale díky úpravě čelistí zvládne obě operace. Ocelové tělo kleští má pohodlnou plastovou rukojeť s měkčenou úchopovou plochou, rozevírací pružinu a na rukojeti pojistku proti nechtěnému otevření. Rozpojení řetězu po nasazení čelistí je snadné a ovládá se stiskem, naopak spojení vyžaduje obě ruce, kdy je třeba rukojeti roztáhnout od sebe. Je to méně praktické než u kleští s trojicí zobáčků na konci, kdy se vše ovládá stiskem a jinou pozicí hrotů v článcích řetězu, ale vzhledem k tuhému tělu kleští a pohodlné rukojeti je to funkční řešení. Kleště za 179 korun jsou kompatibilní s 8, 9, 10 a 11rychlostními řetězy, takže si své místo v dílně určitě najdou.
(už)
Otázka montáže košíku na bidon na atypické provedení rámu je dost často zapeklitá, a když už ji vyřešíme adaptérem, tak ne každý lze…
Poprvé vám nabízíme 250 slevových akcí vybraných maloobchodů, ve kterých naleznete kola za ceny více než příjemné. V nabídce si můžete…