Bez nějakého multinářadíčka v brašničce by neměl vyjet snad žádný cyklista. Ani ten, kdo ho neumí použít. Důležité je mít vercajk, šikovné ruce se už najdou.
My jsme si zapůjčili od dovozce značky Birzman multinářadí Feexman E-Version, které jsme měli možnost používat celou sezónu. Tedy používat ..., lepší je nářadí nepoužít, nemít problémy. Ale v jednom případě udělalo velmi dobrou službu, když uprostřed rakouského údolí jsme míjeli smutně hledícího Holanďana, kterému se změnil drahý, minimálně dvousettisícový silniční Trek v celkem solidní odrážedlo. Nebo alespoň tak kolo bez řetězu vypadá. Zálibně si naše nářadíčko nejdříve prohlížel a potom s uspokojením spojil nýtovačem řetěz, nářadíčko si telefonem vyfotil s konstatováním, že si ho také pořídí, a zmizel v dáli směrem k horskému průsmyku. Byli jsme prý po hodině první, kdo ho míjel a kdo měl nýtovač.
Feexman je opravdu velmi praktický kousek. Je plochý, takže ho krásně umístíme do brašničky, a je na něm opravdu snad vše, co můžeme k nouzové opravě použít. Ale můžeme ho mít samozřejmě i pro domácí potřeby, pokud nejste mechaničtí nadšenci, kteří potřebují extra nářadí na větší a pohodlné opravy. Najdeme na něm 15 nástrojů ve velmi dobré kvalitě pro častější použití. Tedy žádný materiál, který se po prvním použití "ožvejká". To jsme vyzkoušeli dostatečně při testování, když už jsme měli to štěstí a na silnici nebo v terénu jsme po něm nemuseli sáhnout. Obsahuje imbusy 2/ 2,5/ 3/4/5/6 a 8. Samozřejmě dva rozměry torxů, křížový šroubovák, plochý šroubovák, nožík, jednu montpáku na pláště (většinou stačí jen jedna, ale vyzkoušejte si to doma) roztahovač brzdových destiček, protože vaše milá vám zcela určitě zmačkne brzdovou páku, když nemáte nasazená kola. Že na něm je nýtovač na řetěz, skoro nejpotřebnější věcička v případě nouze, jste si přečetli už v úvodu. Nebádejte nad tím, jestli je nýtovač pro devítkový, desítkový nebo jedenáctkový řetěz. Funguje na všechny druhy. Překvapí vás určitě počet centrklíčů. Je jich na něm důmyslně umístěných pět, v rozměrech 3,2/ 3,4/ 4,3/ a 4,4. Pátým je i speciální na Mavic kola. A na závěr jsme si nechali také důležitý nástroj, což je otvírák na lahváče. Je vůbec zajímavé, že většina výrobců otvírák často na multiklíč umístí. Je vidět, že mentalita bikerů i silničářů je všude stejná a výrobci jsou k našim potřebám velmi pozorní.
Hmotnost multiklíče je 165 gramů a koupíte ho za necelých šest stovek. To je velmi dobrá cena za multiklíč s takovým vybavením a v takové kvalitě. Estéti si mohou dokonce vybrat mezi černými nebo stříbrnými boky klíče, které mezi sebou nářadíčka svírají do jednoho celku.
(kany)
Tentokrát se v naší servisní rubrice podíváme na trochu okrajové téma, které je ovšem s rozvojem disciplíny enduro více než aktuální a…
Tak přesně takhle se můžete tvářit, když nebudete mít ve vaší dílně torx odpovídajících rozměrů, abyste třeba povolili šrouby kotouče nebo…