Merida pro příští sezónu kompletně dokončuje redesign svých celoodpružených biků, protože aktuální novinkou je zcela inovovaná One-Twenty na hliníkovém rámu. Zatímco karbonová verze se ještě drží léty prověřeného systému s plovoucím tlumičem, hliníková novinka sází na to, co už přinesl model Ninety-Six či letošní One-Forty a One-Sixty. Tedy zadní P-FLEX stavbu bez zadního čepu, spoléhající na pružnost materiálu. Progresivnější křivka odpružení, vyšší 130mm zdvihy, nižší rám, delší geometrie, položenější 66° hlavový úhel a naopak strmější 78,5° ten sedlový. Univerzální bike na brouzdání terénem i na traily tak nabídne trendy geometrii a díky konstrukci rámu jednoduchost a snadnou údržbu.
Nechybí ale řada praktických detailů jako vnitřní vedení kabeláže utlumené pěnovkami, montážní body nejen na dva košíky ale i na držák nářadí či brašničku pod horní trubkou nebo pouzdro na nářadí integrované zezadu pod sedlo.
Geometrie se drží osvědčeného konceptu AGILOMETER, tedy kratší sedlové trubky a dalších parametrů odlišených podle velikosti rámu, aby si jezdec mohl zvolit vždy sousední velikosti k té své optimální dle vlastních preferencí. One-Twenty bude dostupná v trojici variant. Nejdostupnější model za necelých padesát tisíc má desítkovou sadu Shimano Cues a odpružené jednotky SR Suntour, prostřední za 64 990 korun už nabídne Shimano Deore 1x12 s tlumičem Rock Shox a vidlicí Marzocchi a nejdražší za 79 990 kombinuje sady Sram NX a SX. Ty pak doplní tlumič Rock Shox Deluxe Select+ a vidlice Pike Select. Zajímavostí je i fakt, že Merida použila tentýž rám, jen s tlumičem a vidlicí o nižším zdvihu, doplněnými o lehčí komponenty a vytvořila tak maratonsky střiženou hliníkovou Ninety-Six Lite se 110mm zdvihy na obou kolech, hodně postaveným 79,5° úhlem sedlovky a točivější 67° hlavou. Po řadě menších změn tak Merida v posledních dvou letech opravdu hodně zapracovala na novinkách.
(už)
Vozíte na enduro či trailbike chrániče? A vozíte jen kolena nebo současně i lokty? Tedy kolenní i loketní chrániče a v jakém provedení?…
Výčet rámových brašen využitelných na bikepacking či enduro nebo prostě jen jízdu na kole s nutností umístit někam mobil, peněženku a…