Zkuste si rébus. Přední světlo má označení XL, a přitom měří na délku jen 75 milimetrů a na šířku o něco méně než polovinu této hodnoty, tak co by mohlo odpovídat tomu „extra large“ označení? Je to výkon, protože 600 lumenů je s ohledem na uvedené rozměry a integrovaný akumulátor slušná hodnota.
Lezyne Micro Drive XL 600, to je odpověď na hádanku a současně i to, jaké malé kompaktní světlo s vysokým výkonem použít na silničku nebo na bike. Hliníkové tělo s horním žebrováním navyšujícím chlazení ukrývá akumulátor s dobíjením přes USB konektor, integrovaný přímo do jeho zadní části. Chrání jej silný gumový návlek zapuštěný pod zadní hranu světla, takže ulomení při pádu světla na zem nehrozí, a pro dobíjení tak odpadá nutnost použít kabel. Tedy pokud máte dostatek volného prostoru kolem vašich USB vstupů v elektronickém zařízení, přece jen to není drobný flash disk a vedle zapojeného kabelu pro myš se mi třeba nevešel. Nabíjení signalizuje barevným podsvícením horní silikonový spínač a 100 % kapacity svítí zeleně. Ten samý spínač pak indikuje kapacitu baterie při jízdě, případně lze u vypnutého světla díky podsvícení jedním stiskem okamžitě zjistit stav baterie před jízdou. Plný stav je zelené podsvícení, až do padesáti procent je to postupně zelené až žluté, na deseti procentech červené a při pěti procentech začne červená blikat. Zajímavé je, že při jízdě nebyl i na červené podsvícení problém jet stále na nejvyšší 600lm výkon, ovšem jakmile začala červená blikat, už nebylo možné režimy přepínat a naskočilo slabší stálé svícení.
Režimů je celkem devět, a než se proklikáte postupně k tomu, jaký potřebujete, trochu to zdržuje. Jenže kromě čtyř módů blikačky, kde kromě klasiky nechybí jemné pulsování nebo denní 600lm záblesk, je zde pět úrovní stálého svícení. Maximum výkonu je 600 lumenů a tady musím vyzdvihnout provedení optiky s dvojicí diod, protože světelný kužel je dokonale celistvý, a i když nastavíte světlo na dosvit nějakých třicet až čtyřicet metrů dopředu, stále máte dobře nasvícený prostor pod předním kolem. Rozptyl světla a šířka pak ideálně pokrývá celou šíři vozovky i keře po stranách bez nějakých hluchých míst. Na silničku ideál, do terénu pak stačí nastavit sklon na řídítkách na nějakých 25 až 30 metrů. V tomhle režimu byla svítilna schopná pracovat víc jak tři čtvrtě hodiny, ale i slabší 400lm režim je dostatečně výkonný, ten slibuje výdrž sto minut. Přes tři hodiny by měl vydržet 200lm režim a skoro sedm hodin jeho poloviční hodnota. Tady už je to ale opravdu spíš jen na dojezd po silnici než do terénu a nejslabší nouzový 15lm režim je jen taková bezpečnostní „bludička“ s výdrží až 44 hodin. Dva nejsilnější režimy jsou ale perfektní a světlo drží díky pevnému gumovému pásku na řídítkách spolehlivě, takže přepínání nevyžaduje jej nějak přidržet. Navíc lze spínač snadno ovládat i v zateplených dlouhoprstých rukavicích. Délka pásku zvládne oversize řídítka, na 35mm průměr už jej ale u představce nenatáhnete. Nechybí možnost natáčet svítilnu do stran, takže může být třeba pod představcem nebo na noze přední vidlice. Optika je jen nepatrně utopená v hliníkovém těle, ovšem i to stačilo, aby světlo neobtěžovalo směrem nahoru, takže zrak jezdce nic neruší. Drobné boční výřezy pro viditelnost světla ze stran pak rovněž neruší, takže k provedení optiky nemáme připomínku. Snad jen pozor v noci na překlikávání mezi režimy, nechat tam ostrou denní 600lm blikačku není vůči protijedoucím řidičům příliš ohleduplné. Režimy blikání pak ale výrobce zvolil optimálně, takže z nich rozhodně nezešílíte.
Tahle svítilna, malá rozměry, ale velká výkonem, pak váží 96 gramů a stojí 1540 korun, což s ohledem na zpracování a vynikající provedení optiky není zase tak moc.
(už)
Vitaminy skupiny B pomůžou i při sportu Jako B-komplex je označována skupina vitaminů B, které jsou nezbytné pro správné fungování…
Míry 40 x 35 x 15 a stylový vzhled! Ne, nejde o nejhubenější modelku v útlém věku, ale o nejmenší multiklíč, jaký jsme kdy testovali.…