Současný trend pevných rychloupínacích os příliš nenahrává nějakému barevnému či tvarovému tuningu, protože většina provedení je spíše praktického rázu a nabízí maximální účelnost. To v případě nábojů s rychloupínákem, to byla jiná káva.
Kdo tedy ještě nevlastní pevnou osu a je fandou gramaření či barevných anodizací, má dost možností, jak zkrášlit svůj bike a ještě ušetřit pár gramů. V případě titanových rychloupínáků nelze hovořit o ničem jiném než o luxusním zboží. Rychlopínáky Token Superlight Al/Ti patří svým provedením k opravdu povedeným kouskům a jak jejich design, tak především hmotnost páru 44 gramů musí nadchnout. Cena 898 korun je docela rozumná, takže v tomto ohledu to je luxus za pár korun.
Upínáky mají celkem drobnou hliníkovou matici a hliníkovou podložku s plastovou kluznou vložkou, po níž se otáčí excentr páčky. Ta je profilovaná a nechybí v ní vypálená drobná loga i vyznačení směru dotahování. Titanové táhlo je pak dalším, co má velkou zásluhu na nízké hmotnosti. Co se týče barevného provedení, lze sáhnout po zlaté, černé, modré nebo červené variantě, takže by sladění se zbytkem komponentů neměl být problém. Odolnost konstrukce samozřejmě odpovídá hmotnosti, takže určitě nedoporučujeme tyhle střízlíky někomu, kdo jezdí se standardními patkami vidlice či rámu agresivně v nejtvrdším terénu a váží sto kilo. Tyhle kousky jsou pro vyšvihané sportovce, kteří řeší každý gram a torzní tuhost vidlice je pro ně až druhořadá. Dotažení páčky je přes plastovou vložku sice snadné a rychloupínák nevykazoval nějaké tendence k uvolnění, ale i tak doporučujeme při této volbě trochu zamyšlení nad tím, jestli nejsme pro dané řešení těžcí nebo příliš agresivní jezdci.
(už)
I když se může zdát, že klasickým rámovým brašničkám odzvonilo a nadvláda podsedlových modelů je stoprocentní, není tomu úplně tak.…
Kola francouzské značky Corima jistě znají především fajnšmekři z řad silničních cyklistů a závodníků. Karbonové profily, loukotě, disky –…