Kola francouzské značky Corima jistě znají především fajnšmekři z řad silničních cyklistů a závodníků. Karbonové profily, loukotě, disky – vše dokonale zpracované s nejnižší možnou hmotností a optimalizovaným prouděním vzduchu. Aerodynamika je pro tohoto výrobce skutečně určitým synonymem, lhostejno, o která konkrétní kola se jedná. Loňské pojmenování kol nahrazuje pro rok 2015 pouze číselná řada s označením dle výšky profilu použitého ráfku. A který profil je nejvýhodnější, a především nejuniverzálnější z hlediska skloubení co nejnižšího odporu vzduchu a současně nízké obvodové hmotnosti? Teoreticky dost složitá odpověď - u značky Corima se však v této souvislosti dá hovořit hned o několika modelech, ať už s výškou ráfku 32, nebo 47 milimetrů.
Právě druhý jmenovaný je však nejen velmi rychlý na rovinatých tratích, při zachování skvělých schopností v těch kopcovitých, ale i designově vypadají kola naprosto úchvatně. Ovšem pro sezónu 2015 se může zájemci o tato kola ze šířky nabídky skoro zatočit hlava, model 47MM je totiž produkován v dlouhé řadě verzí, a to nově s možností výběru mezi galuskovou a plášťovou variantou a dokonce s možností volby barvy polepu – v závislosti na designu a barevné kombinaci vašeho silničního kola.
Corima 47MM jsou každopádně jedna z nejprodávanějších špičkových kol nejen ve světě, ale i na domácím trhu, kde je můžeme spatřit pod celou řadou jezdců, amatérů i profesionálů. Všem verzím je společný zcela nezaměnitelný vzhled ráfků s typickou strukturou karbonu a naprosto minimalistickým provedením nábojů. Klasická, rozumějte snadno „centrovatelná“, konstrukce pak nahrává náročnému použití a bezproblémovému servisu. Různé modely řady 47MM jsou od sebe rozeznatelné například podle způsobu zapletení – klasického či párového.
Základní model 47MM je snadno identifikovatelný podle černých nábojů z hliníkové slitiny. Tentýž model, ovšem s přídomkem „S“, již využívá trochu odlišné náboje, které jsou dostupné také v diskové verzi, ať už pro silniční, nebo cyklokrosové použití. Konkrétně cyklokrosová verze je konstruována pro vyšší zatížení, takže je vhodná i jako silniční kola pro jezdce s nadváhou, kteří ovšem chtějí sedlat špičkový materiál. Výhodou je zde možnost velice snadného centrování zvenku, tedy bez nutnosti zouvání pláště či galusky. Následuje verze 47MM S+, spoléhající na zcela novou konstrukci karbonových nábojů, dále na radiálně zapletené černé nerezové dráty a v neposlední řadě inovované, samozřejmě superlehké karbonové rychloupínáky.
Topmodelem, tedy tím vůbec nejlepším, co umí Corima nabídnout, je typ 47MM S+ MCC. I zde se setkáme se zcela novou konstrukcí karbonových nábojů, dále s inovativním výpletem nebo s minimalistickými karbonovými upínáky. Naprostou novinkou je již výše zmíněná možnost výběru mezi standardním galuskovým či plášťovým provedením, čímž mají špičková karbonová kola Corima možnost oslovit podstatně širší skupinu potenciálních uživatelů, než tomu bylo v případě pouze galuskových profilů ráfků. Především v početných řadách hobby silničářů a těch, kteří se pravidelně zúčastňují domácích amatérských lig, totiž přibývá jezdců, kteří si uvědomují přínos lehkých tuhých karbonových kol, ale současně nechtějí obětovat praktičnost použití standardních plášťů.
My v nejbližší budoucnosti plánujeme praktický test silničních kol série Corima 47MM S+ MCC. Chcete-li zůstat naladěni, určitě zavítejte na stránky www.corima.com, případně na stránky dovozce, společnosti Airoo (www.airoo.cz).
(kad)
Žhavou novinkou v nabídce cyklosvítilen značky Fenix je čerstvý držitel prestižního ocenění sportovního veletrhu ISPO, kompaktní model…
Výrobní koncern ABUS patří mezi největší světové firmy, které vyrábí nejrůznější zámkové systémy a zabezpečovací zařízení. Do jejího…