Domácí firma Airoo se zabývá dovozem samých specialit a cyklistických šperků. Vedle luxusních rámů Kuota, karbonových zapletených kol Corima či komponentů Tiso a FRM nalezneme v nabídce také silniční brzdy Ciamillo, které se vedle dokonalého zpracování a nízké hmotnosti mohou pochlubit také dnes už málo vídaným: „MADE IN THE UNITED STATES OF AMERICA“. Ciamillo produkuje hned několik typů silničních čelistí, kromě nejluxusnějšího karbonového modelu Gravitas, za bezmála dvacet tisíc korun, sází především na dokonale obráběné slitiny hliníku. Naším testem prošla verze Ciamillo Negativ G Ti, jež se vyznačuje cenou 7 250 korun a hmotností páru pouhých 220 gramů, včetně brzdových špalíků Kool-Stop. Jen pro porovnání, udávaná hmotnost páru brzd Dura-Ace je 293 gramů, Campagnolo Super Record pak váží 275 gramů. Vedle nepřehlédnutelného červeného eloxu je v nabídce také černá varianta. Navíc je možné volit také „ekonomičtější“ a o pár gramů těžší verzi Negativ G SS, která má namísto titanových šroubů ocelové.
Toto spojení rozhodně nebývá časté a mnohé ultralehké brzdové čelisti se právě s problémem nedostatečného brzdného účinku potýkají. Pak bývá jistotou sáhnout třeba po Shimanu, byť za cenu určitého váhového nárůstu. Brzdy Ciamillo se ale po stránce výkonu předvedly v tom nejlepším světle. Jejich promyšlená konstrukce s vysoce tuhými rameny nemá tendenci se při výraznějším stisku páky jakkoli kroutit. I přes použití jediného centrálního čepu je síla stisku ráfku nadstandardní, a to zásluhou malého raménka, které zde funguje jako posilovač.
V praxi příjemně překvapí velice jemná ovládací síla brzd, zajištěná poměrně měkkou pružinou. Díky zmiňovanému posilovači brzdného účinku a lehkému stisku páky je výrazně oddálena únava rukou v dlouhých sjezdech. Brzdové špalky Kool-Stop jsou v tomto ohledu také jasnou výhodou a co se týče použité směsi, tak i určitou sázkou na jistotu. Například ve srovnání s typem Campagnolo Skeleton nabízejí brzdy Ciamillo nejen podstatně vyšší brzdný výkon, ale i daleko menší ovládací sílu, rovněž menší než v případě čelistí Shimano. Takže po funkční stránce zde rozhodně nejsou uspořené gramy na škodu, konstruktérům brzd Ciamillo musíme pogratulovat.
Ale abychom jen nechválili, máme i pár negativních připomínek. Zaprvé jsme se trochu prali s obsluhou vyhazováku, s nímž se manipuluje dost složitě a mohou utrpět vaše nehty. Uživatelé řazení Campagnolo tento problém nepocítí, protože mají vyhazovák již v samotné páce, ale při kombinaci s řazením Sram či Shimano je nutné se připravit na nepříliš komfortní rozevírání brzd v případě vyjímání kol. Připomínku máme také k nemožnosti přesného doladění sklonu špalků vůči brzdové ploše ráfku, předozadní šípovité nastavení je ale bezproblémové. A trochu nám u špalků scházely nějaké závlačky nebo jakékoli jiné zajištění proti posunu dozadu. Jistě, při jízdě se kola otáčejí dopředu, ale když čekáte na kamarády, sedíte na horní trubce, tu a tam si zmáčknete brzdu a popojíždíte nervózně kolem dopředu a dozadu, špalky se mohou vysunout a vypadnout. Jsou totiž nasunuty poměrně lehce.
U brzdových čelistíCiamillo Negativ G Ti je gramové redukci sice něco obětováno, rozhodně ale ne samotný výkon, což je dobře. Velice se nám líbila i poměrně snadná rozebíratelnost celé brzdy. Pokud tedy uvažujete o něčem výjimečném na vaše silniční kolo, čelisti Ciamillo určitě doporučíme.
(kad)
Plusy: nízká hmotnost, vysoký výkon, lehký chod, nevšední vzhled
Minusy: obsluha vyhazováku, absence závlačky u špalků
Každý chlap jistě má nějakou tu vysněnou bohyni. Dnešní mládež tajně pod peřinou touží po Megan Fox, starší bikeři snívali o Sharon Stone a…
Záběr značky WTB sahá od plášťů přes ráfky a zapletená kola až po sedla a gripy. Ani tato značka nemůže v nabídce nemít provedení s…