Italský výrobce přileb se sice pyšní především ultralehkými modely pro závodní cyklistiku, které hlavu jezdce nezatíží ani dvě stě gramy, ale v nabídce má i řadu mnohem bytelnějších modelů. Jedním z nich je i testovaná „sedmšestsedmička“, což je ryzí biková přilba.
Její střih sází na klasiku, která má sice dostatečně dimenzovanou partii na týlu, ale nepatří mezi aktuální trendy trail a enduro kousky protažené výrazně dolů, prostě biková klasika, jak ji po léta známe. In-Mold konstrukce má dvojité provedení, tedy skořepinu jak na horní, tak spodní straně přilby, navíc zde s označením Double Shell In-Mould Maximum Protection. Odolnost především, dalo by se říci, a to jak při jízdě, tak při transportu, kdy se dost často spodní partie bez skořepiny omačkávají. Masa materiálu dává v každém místě tušit, že přilba nehoní gramy, ale je zaměřená na bezpečnost, takže jezdec opravdu nemá na hlavě pouze lehkou skořápku, což dokazuje hmotnost, která je v tomto případě u testované velikosti L (57-62 cm) 322 gramů.
Biková přilba se vším všudy má samozřejmě štítek, který drží na čtveřici čepů a je z houževnatého plastu, který je přitom poddajný, takže rozhodně nepraskne při prvním pádu. Devatenáctka ventilačních otvorů má přední trojici krytou zevnitř síťovinou a jejich rozmístění zaručí dostatečně účinné větrání. Potěší reflexní samolepka vzadu a také možnost snadného nastavení popruhů díky vyjímatelné plastové vložce nad ní.
Tím jsme se dostali k usazení na hlavě, které je díky hloubce přilby naprosto perfektní a hodně jisté. Nikde nic netlačí, výstelky jsou komfortní a především rozměrnější provedení té na čele jednak dobře saje pot, ale předchází také otlakům. Stažení k hlavě pak zajišťuje plastová čelenka ve dvou třetinách jejího obvodu. Čelenka se stahuje kolečkem vzadu, které je dobře přístupné, a plastové plochy pod ním jsou pružné, takže v těchto místech žádný díl netlačí. Navíc lze čelenku nad spánky výškově nastavit, takže se pak pozice kolečka vzadu výrazně změní a s tím dojde i k lehké změně sklonu přilby na hlavě.
Přilba sedí dokonale, spony na řemíncích netlačí a polstrování pod bradou je komfortní. Rozhled neomezuje ani štítek, jenž je lehce skloněný dolů a neumožňuje výškové nastavení. Vzpřímený a lehce skloněný posed s tím nemá problém, ve sportovněji natažené pozici už bychom ale štítek sundali. Prostě biková přilba, ale spíš trail než závodní XC, což koresponduje s celkovým tvarem, masou materiálu a ve výsledku i hmotností. Barvy jsou kromě testovaného provedení Petrol/Lime dostupné i tmavě červená, fialová a samozřejmě univerzální černá, všechny v matném odstínu a za shodnou cenu 2490 korun.
(už)
Vyberte si z cyklistických přileb na našem trhu. Bez cyklistické přilby si už dovede jízdu na kole představit jen málokdo. Nabídka je více…
Zimní tretry Artica italské značky Crono už jsme zde kdysi testovali, ovšem aktuální model prošel určitým „faceliftem“, především co se…