Německá značka Lightweight je vyhlášena svým perfekcionismem a honbou za redukcí gramů, což je ostatně patrné už z jejího názvu. Jde cestou ryzí funkce, na složité povrchové úpravy, grafiku a design se zde moc nehraje. Ostatně, proč navyšovat hmotnost barvou, zvlášť když uživatelé nejluxusnějších dílů většinou chtějí, aby byla struktura uhlíkových vláken přiznána? Lightweight je navíc natolik vyhlášený, že u něj profesionální týmy často nakupují superlehká kola a následně je, dle konkrétních sponzorů, opatřují neoriginálními nápisy. Naprostá výjimečnost karbonových kol tohoto malosériového výrobce ovšem netkví pouze v extrémně nízké hmotnosti či ideální aerodynamice, ale třeba i ve skvělých brzdných vlastnostech - na rozdíl od většiny konkurenčních značek.
Ale nyní již k novinkám německé značky. K tomu nejdůležitějšímu, vedle některých komponentů, patří především úplně nový silniční rám nazvaný Urgestalt. Čistá funkce, dokonale minimalistický design, jedinou zbytečnost, jakoukoli "kudrlinku" byste zde hledali marně. Oficiální premiéru si tento skvost odbyl na letošním Eurobiku a nám se do redakce dostaly fotografie, na nichž je kompletně osazené kolo ve společnosti stejně tak exkluzivního Lamborghini Eventador.
K typickým znakům karbonového rámu patří převážně kruhový průřez spodní trubky, ostré zalomení v přední partii horní trubky a hodně minimalistické, zcela přímé sedlové vzpěry zadní stavby, které jsou v ostrém kontrastu s vysokým profilem řetězových vzpěr. K fantastickým detailům patří napojení trubek v okolí upnutí sedlovky, samozřejmostí je pak kónická hlava a kompletní vnitřní vedení řadicích i brzdových bovdenů. Výrobce avizuje špičkové parametry zahrnující vysokou torzní tuhost a hmotnost rámu pouhých 790 gramů. Nápis "Frame my wheels" na horní trubce říká vše podstatné, značka Lightweight zkrátka stvořila naprosto nekompromisní rám pro svá stejně tak nekompromisní kola...
(foto:Tomáš Nývlt)
Ještě by se k nadpisu slušelo dodat: „Naprosto původní a špičkový stav“. Ano, tohle kolo má i po téměř dvaceti letech nejen původní kazetu,…
Nad přínosem nášlapného mechanismu asi není třeba polemizovat, nabízí totiž pevné a současně bezpečné spojení tretry s pedálem. Z toho…