Knoty na opravu rozsáhlejších defektů jsou dnes u vyznavačů bezdušového MTB obutí velmi populární. Je to jednoduché, s větším poškozením si již těsnicí roztok často neporadí a právě knot nastrčený skrz otvor dokáže být nejen elegantním, ale především velmi rychlým řešením problému. Navíc není určený jen pro závodníky řešící každou sekundu, ale prakticky pro všechny jezdce, kteří potřebují mít na boku plášťů trojici magických písmen UST.
Americký výrobce přistoupil ke knotům na opravu defektu s perfekcionismem sobě vlastním. Základem je zde dvojdílné pouzdro ze slitiny hliníku, jehož šroubované víčko je vybaveno středovým čepem s rozdvojeným ostrým hrotem, sloužícím právě pro instalaci knotu do průpichu v plášti. Na povrchu pouzdra najdeme jednoduchý, dokonale srozumitelný návod k použití, uvnitř pak pětici pryžových knotů se samolepicím povrchem. Vzhledem k ceně 540 korun by zde knotů mohlo být více, na druhou stranu s sebou tuto sadu budeme vozit spíše pro jistotu, neboť s naprostou většinou menších průpichů si poradí samotný těsnicí tmel a knot přijde ke slovu spíše výjimečně. Alespoň na základě našich vlastních zkušeností, navíc knoty se dají případně dokoupit.
Po rozšroubování těla slouží černá část pouzdra jako rukojeť, již našroubujeme z opačné strany víčka. Samotná instalace je pak totožná jako u kterýchkoli jiných knotů, nicméně ostrý rozdvojený hrot je u Lezyne vyřešený ideálně a nastrčení knotu do otvoru je velmi jednoduché. Nesmíme hlavně zapomenout nejprve vyjmout ostrý předmět, který defekt způsobil, pakliže tedy v plášti zůstal. Poté do otvoru nastrčíme hrot, nejprve bez knotu, a řádně jím zakroutíme, čímž vše připravíme pro následnou instalaci knotu. Právě z tohoto důvodu najdeme na hrotu pod rozdvojenou částí pilník. Dalším krokem je již boční vstrčení knotu do rozdvojeného hrotu a následné zasunutí do otvoru v plášti, pro což je už zapotřebí trocha síly. Ideální je alespoň půl centimetru obou konců nechat čouhat ven z pláště – v tu chvíli je knot ideálně usazen a opatrně vysuneme hrot ven tak, aby knot zůstal na svém místě, k čemuž pomůže také jeho lepivý povrch. Máme opraveno, můžeme kolo nafouknout. Pakliže je slyšet slabé syčení, otočíme poškozené místo směrem dolů, aby tam mohl snadněji zatéct těsnicí tmel. Každopádně průměr knotů je zde z našeho pohledu ideální.
Jak již bylo řečeno, práce samotná je v tomto případě totožná s jinými opravnými sadami. U Lezyne však můžeme navíc počítat nejen s luxusním zpracováním a kompaktními rozměry přibližně velikosti krabičky od sirek, ale také s ideálně řešeným aplikačním hrotem.
(kad)
Co se týká momentových klíčů, bezpečná montáž karbonových komponentů jako jsou řídítka, představec či sedlovka se bez nich neobejde. Někdo…
Používat pro huštění jen bombičku s CO2 a nebo jen hustilku? Bombička se většinou neobejde bez nutnosti dohuštění na odpovídající tlak…