Občas potřebujete omotat silniční nebo gravelová řídítka a váháte, zda má smysl na zimáka instalovat drahou omotávku, když stejně dostane co proto. V našem případě nakonec padla volba na omotávku 4Race v ceně kolem dvou stovek, vyrobenou z EVA pěny s příměsí korku.
Jednoduše balená omotávka v praktickém černém provedení má sametově matný povrch, takže žádný lesklý adhezní kousek, ale příjemný, na omak suchý a pocitově hřejivý materiál. Každý ze dvou dílů má délku 190 centimetrů, takže délka je dostatečná i na širší řídítka a nechybí plastové zátky „v chromu“ nebo zakončovací samolepky. Omotávka se standardní 3cm šířkou je silná 2,8 milimetru a lepicí pásek na vnitřní straně je trochu silnější, takže je to standardní 3mm tloušťka. Hmotnost včetně zátek a samolepek je 58 gramů, tedy standard pro daný typ.
Montáž je klasika, příjemně poddajný materiál je pružný, takže lze jednotlivé závity dobře napínat, ale není to nutné, pokud to děláte jen kvůli dostatečné délce. Lepší je spíš střední síla, ať má omotávka s řídítky v celé délce co nejrovnoměrnější průměr. Lepicí proužek drží, tady nebyl problém ani při zpětném odmotání tří závitů pro korekci úhlu a celkově se s ní dobře pracovalo. Zakončovací samolepky ale nejsou pružné a působí dojmem nepoddajného tenkého plastu, takže nakonec putovaly po dvou vyjížďkách pryč a nahradila je další vrstva elektrikářské lepicí pásky, kterou jsme omotávku zajistili předtím pod nimi. Úchop je docela komfortní a pocitově příjemný, ale samozřejmě ne tak „neohrožený“ jako v případě adhezních omotávek s dokonale přilnavým povrchem. Tahle ale působí pod prsty teplejším dojmem, takže v tomhle směru výhoda a také saje pot, což pro ty bez rukavic rovněž přínos, ovšem zase je schopna částečně nasáknout vodou, bohužel zrovna na zimáku je tu častější riziko. Je to věc osobních preferencí, zda někdo volí lesklou adhezní omotávku, nebo matnou a na omak příjemnější a nelepivou „korkovku“. Tady jsme neměli problém jak s trvanlivostí materiálu, tak ani se zajištěním omotávky na řídítkách, obojí drží. Ve výsledku tedy ideální poměr cena/výkon a vlastně i komfort. Tlumicí schopnosti sice nejsou až „gravelové“, ale na silničku a typický rozbitý český asfalt plně odpovídající.
(už)
Ultralehký a minimalistický, stranový či klasický, případně s magnetickým zajištěním. Jakému košíku na bidon dáváte přednost vy? Asi záleží…
Ani trail, ani silnice, ale klasika jak pro horské, tak jakékoliv jiné kolo, taková je druhá nejlevnější přilba v nabídce domácího Authoru.…