Kompletní servis kola neznamená jen jeho seřízení, ale v podstatě rozborku a nejlépe totální, kdy vlezeme do nábojů, ořechu, ložisek zadní stavby, hlavového složení a v případě schopností i odpružené vidlice. K tomu všemu je zapotřebí mít odpovídající mazivo, abychom ložiska a třecí plochy ošetřili a připravili na novou sezónu. Existuje celá řada speciálních maziv na ložiska, vidlice, těsnění a také univerzály, které jsou až na výjimky použitelné téměř na celém kole. Když doma děláte servis často, nevyhnete se tomu, že potřebujete větší množství vazelíny nebo přesněji mazacího tuku, kterou využijete na většinu součástek. Tedy pokud si nelibujete v používání menších dražších balení, speciálně určených pro ten či onen typ komponentu. To nemůžeme než doporučit, ale přece jen určitá ekonomičnost „provozu“ je v dílně docela žádoucí.
Už delší dobu zkoušíme mazací tuk ProGold EPX Cycle Grease, jenž se dodává ve větším 453g balení za zhruba 330 korun. To je za „kyblík“ vazelíny příjemná cena. Rozhodně tak při její aplikaci nemusíme brát ohled na spotřebu. Červená vazelína obsahuje Lithium, inhibitory koroze a její velkou předností je vyšší bod tání. Konzistenci bychom označili jak střední, protože vazelína sice je lepivá a dobře drží v ní usazené kuličky v nábojích či ořechu, ale není tak nalepovací, jako některé konkurenční, které se na povrchu kuliček doslova táhnou a stále se na ně nabalují. V porovnání s některými extrémně voděodolnými vazelínami je poddajnější a lépe klouže, takže jsme ji kromě ložisek a nábojů používali i do základních odpružených vidlic SR Suntour s plastovými kluznými pouzdry. Pozor ale na upozornění výrobce, který varuje před její nekompatibilitou se silikonovými vazelínami. Použití ve vidlici znamená absenci mazání gufer silikonovou vazelínou, ale její nahrazení EPX vazelínou. U levnějších vidlic se projevila perfektním zlepšením jejich chodu a hlavně odolností vůči rychlému vytlačení, aniž by chod brzdila nějakou lepivostí. Na dražší vzduchové vidlice s lepšími kluznými pouzdry ale doporučujeme spíš speciální lehčí a vazelínu s ještě menší lepivostí. Voděodolnost v nábojích a ložiskách klik prověřilo několik jízd v podzimním a zimním blátě, takže tady můžeme chválit, a přestože existuje řada speciálních vazelín, které budou na určitém místě svoji funkci plnit o něco lépe, v případe poměru cena/výkon dostává EPX body navíc.
Na trh dodává: www.cykloprofi.cz
(už)
U brašniček pod sedlo máme většinou zažité uchycení k sedlovým ližinám a k sedlovce, obojí tvořící nedílnou součást samotné brašničky. V…
U značky Nexelo jsme si zvykli, že nabízí solidní produkty za dobré ceny. Nicméně nášlapné silniční pedály, které vidíte na fotkách a jež…