U brašniček pod sedlo máme většinou zažité uchycení k sedlovým ližinám a k sedlovce, obojí tvořící nedílnou součást samotné brašničky. V případě podsedlovky Sport Arsenal CD QF s katalogovým označením Art.703 je uchycení řešeno, nebojíme se napsat, extravagantněji.
Brašnička s objemem 0,4 litru má menší střih závodního charakteru a zaujme hlavně karbonovým designem materiálů PVC a PES. Tělo s ostřeji řezanými štíhlými závodními rysy má na spodním okraji voděodolný zip po téměř celém obvodu a dvojice jezdců s delšími poutky nabídne pohodlný přístup dovnitř. Do poloviny délky jsou uvnitř boční síťované výztuhy, aby obsah brašny po otevření nevypadl ven a nechybí spodní síťová kapsička na menší věci. Bikovou duši, multiklíč a montpáky jsme tedy dovnitř pohodlně srovnali, přece jen jsou tomu i přes pohledově menší provedení celkové rozměry 18 x 7 x 6 centimetrů docela vstřícné. Cena 999 korun je za podsedlovku už trochu méně příznivá, ale design rozhodně zaujme a zajištění na sedlovce i sedle je neprůstřelné.
K sedlovým ližinám totiž brašničku jistí klasický bajonetový zámek na dva šrouby, ovšem ta hlavní odlišnost od všech ostatních se ukrývá v jištění k sedlovce. Brašnička nemá vlastní poutko na suchý zip, ale má dvojici ploch háčků na suchý zip na bocích. Poutko na sedlovku tvoří samostatný dílec, jenž nese uprostřed poutko k sedlovce, ale na bocích má zevnitř suché zipy, které se uchytí právě k bokům brašničky. Variabilita posunu brašničky na ližinách sedla je zde výraznější a při její demontáží tak není nutné rozepínat pásek na sedlovce. Stačí jen odtrhnout dva „sucháče“ na bocích brašničky a tu vytočit z bajonetu. Hotovo, odepnuto, naprosto jednoduché řešení, byť s trochou hmotnosti navíc díky velké ploše celého dílce na sedlovce. Upevnění nás svádělo k otestování brašničky bez jištění k sedlovce, což by ji dovolilo fungovat s teleskopickou sedlovkou, ovšem bajonetový zámek nezajistil takový odpor proti případnému samovolnému vytočení brašničky za jízdy v terénu, takže tady to bez jištění k sedlovce nepůjde a s teleskopkou tedy nebude kompatibilní. U klasiky ale nemáme až na absenci poutka pro blikačku žádnou výtku, naopak chválíme reflexní potisk i reflexní plochy na bocích, byť zadní čelo reflexi nemá. Šíře brašničky odpovídá i sportovnímu střihu sedla, ale jisticí panely k sedlovce u naplněné brašničky mohou u jezdce se silnějšími stehny přijít do vzájemného kontaktu, takže tady je to trochu jako s oblečením, brašnička musí pasovat jak sedlu, tak jezdci, pak bude plně funkčním a hlavně neokoukaným doplňkem jeho kola.
Dodavatel: www.sportarsenal.cz
(už)
U značky Nexelo jsme si zvykli, že nabízí solidní produkty za dobré ceny. Nicméně nášlapné silniční pedály, které vidíte na fotkách a jež…
Prostor na horní rámové trubce bezprostředně za představcem patří historicky brašničkám na energetické tyčinky pro triatlonisty. Jenže…