logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Kliky FSA 386

Kliky FSA 386

FSA 386

Tři číslice, tedy 386, označují nový bikový standard od FSA, který je jasnou reakcí na sadu Sram XX. Oboje provedení mají díky použití pouhých dvou převodníků za úkol zúžit řetězovou linku, FSA 386 má ale oproti konkurenčnímu Sramu spolupracovat „pouze“ s devítikolem. My jsme měli možnost otestovat duté karbonové kliky K-Force Light 386 s dvojicí převodníků 42/27 zubů, ještě je v nabídce druhá verze s rozsahem 40/27. A jaké jsou naše dojmy?

fsa32

Kliky K-Force Light jsou vynikající svou tuhostí i nízkou hmotností, což už dokázala řada testů. Oproti dosavadním modelům jsou ale u nové verze 386 použity pouze tři styčné body s převodníky, přičemž jednu packu tvoří samotná klika. Převodníky jsou kvůli tuhosti velice masivní a ten velký je vzadu z důvodu snížení váhy odfrézován. Samozřejmostí jsou duralové šroubky převodníků či integrovaný stahovák levé kliky. Udávaná hmotnost klik je 650 gramů.

V porovnání s klikami Sram XX s převodníky 42/28 nám tuhost při záběru přišla na podobné úrovni. Problém nebyl ani s malým převodníkem, který je o zub menší, než nabízí Sram. Při přehození z velkého převodníku na malý bylo také nutné vzadu odřadit o dva až tři pastorky. Rozdíl jednoho zubu malého převodníku je zde vykompenzován o něco méně jemným odstupňováním devítkové kazety.

fsa44

Stejně jako v případě nové sady XX jsou i tyto kliky podle našeho názoru určeny především pro závodníky, čemuž ostatně odpovídá i vysoká cena okolo dvaceti tisíc korun. Závodníkovi „vyprošťovací“ převody chybět nebudou, mnoho hobby jezdců by je ale jistě přivítalo.

Systém 2x9 byl již v minulosti propagován, s příchodem standardu FSA 386 možná ale opět chytí svěží vítr do plachet. U verze Sram XX je zatím otázkou především životnost, tedy rychlost opotřebení řetězu, kazety i převodníků. Výraznější odstupňování, než je zažitých 42/32, ale každopádně vyžaduje zvyk. Nechme se tedy překvapit, co se v praxi opravdu ujme. (kad)

fsa55

DALŠÍ ČLÁNKY

První cyklistická helma s elektronickým upínáním

Asi budeme v budoucnu hodně překvapeni, kam všude se nacpe elektronika. Elektronické řazení už je na světě a tak kde dále budou baterie?…

  • Datum: 05. 10. 2009
  • Kategorie: Technika

Jak nakupovat na kolo

Nový seriál o nakupování dílů na kolo či cyklistických doplňků „Nakupujeme“ by měl především začínajícím cyklistům přiblížit důležité…

  • Datum: 07. 10. 2009
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru