Chain Star Normal coby univerzální mazivo na řetězy je letitou klasikou v nabídce domácí značky BikeWorkx. V posledních sezónách se změnila etiketa a přibylo velmi prakticky řešené balení dávkovače s minimalistickým kapátkem, usnadňujícím aplikaci na požadované místo. To, co naopak zůstalo, je osvědčená receptura, kdy právě Chain Star Normal patří mezi naše favority, jde-li o mazání řetězu.
Mazivo je poměrně unikátní svou funkcí, neboť obsahuje nemalé procento ředidla, které po aplikaci na řetěz velmi rychle vyprchá. To si na jednu stranu vynucuje trochu atypickou aplikaci, na stranu druhou je tím však zaručeno dokonalé vzlínání maziva do všech prostor mezi články řetězu. Velmi řídká konzistence, již během pár otočení klikami dostaneme do všech požadovaných míst řetězu, se však poměrně rychle mění v tuhou a lepivou. Takže jakmile řetěz namažeme a dostaneme mazivo mezi články, je na řadě důsledné setření přebytečného maziva z povrchu řetězu. Pokud tak neučiníme ihned po namazání, tak s menším časovým odstupem je to stále složitější, vyschnutí ředidla vykoná své.
Co z výše zmíněného vyplývá? Především vysoká výdrž, s ní související lehčí lepivost je typickou vlastností a chceme-li předejít nežádoucímu chytání prachu a nečistot, je skutečně nezbytné, aby mazivo zůstalo pouze mezi články, nikoli na povrchu řetězu. Nicméně právě kombinace velmi řídké konzistence při aplikaci a následného ztuhnutí je tím, čím Chain Star Normal boduje. Životnost, tedy odolnost vůči vnějším vlivům včetně mokra, je jeho nejsilnější stránkou. Verze s přídomkem Extrem je v tomto ohledu k mokru a nepříznivým podmínkám sice ještě nekompromisnější, ale tu bychom doporučovali skutečně pouze do mokra. Naopak varianta Normal je dokonalým univerzálem, který doceníme na silnici i v terénu. Délkou mazacího intervalu i potlačením přirozené hlučnosti řetězu je Chain Star Normal naprosto luxusní a podle nás patří k nejlepším mazivům na trhu. Pouze si musíme osvojit správnou aplikaci – pakliže jsme od některých jiných maziv zvyklí je na řetěz večer aplikovat a ráno před vyjížďkou setřít, zde neuspějeme. Aplikovat, protočit kliky pro zatečení maziva, a ihned pečlivě hadrem setřít všechno mazivo, které je svrchu na řetězu. Pak nebudeme mít problém s chytáním prachu a nečistot a udržíme celý systém pohonu čistý.
Testované mazivo můžeme koupit v 50ml balení s kapátkem za 125 korun, dále jako 200ml sprej za 230 korun, případně 400ml sprej za 345 korun.
(kad)
U produktů značky Topeak jsme si už zvykli na jejich maximální propracovanost a hodně „vychytané“ provedení nabízející často přemíru funkcí…
I když závodnímu bikingu vládne bezdušové provedení plášťů, drtivá většina jízdních kol stále používá, a bude používat, duši tak, jak ji…