Během zimního tréninku jsou domácí cyklistické trenažery tím nejčastějším pomocníkem a rozdíly mezi provedením s magneticky či hydraulicky brzděným systémem, případně klasickými válci jsou nejčastějšími náměty srovnávacích testů. Když jsme v Cykloservisu 19/2011 uvedli test trenažeru Kinetic, jednalo se o naprosto originální produkt, vybočující z běžně zavedených výrobků. Kinetic Rock and Roll totiž kromě silikonem brzděné odporové jednotky nabízí hlavně možnost bočního výkyvu zadního kola, podobně jako to cyklista zažívá při běžné jízdě. U tohoto trenažeru tedy musí jezdec zapojit nejen svaly na nohou k roztočení setrvačníku, ale také svalstvo potřebné k udržení rovnováhy na kole a navíc při jízdě ze sedla může velice snadno naklápět kolo z jedné strany na druhou, podobně jako v reálu.
První modelová řada nabídla kromě výše zmiňovaných funkcí hlavně bytelnou konstrukci a širokou základnu pro dokonalou stabilitu stroje. Nové provedení Rock and Roll 2.0 ovšem přichází s mnohem užší konstrukcí základny, takže bude i v pohotovostním stavu lépe skladné. Trenažer má odporovou jednotku stavitelnou pro kola velikosti 20-29 palců a díky bytelné konstrukci by měl zvládnout i tandemové kolo. Pro kola 20-24 palců je ale třeba přikoupit redukci. Odpor je díky tekutému silikonu konstantní, a naopak proti olejovým jednotkám s narůstající rychlostí spíše narůstá, než aby klesal, jako je tomu u zahřátého oleje. Odporová síla se převádí magneticky, takže uvnitř nejsou žádná speciální těsnění, která by se časem mohla poškodit. I tak výrobce poskytuje na trenažer doživotní záruku, takže jej v případě poškození opraví, nebo vymění. Přestože je hlavním přínosem možnost bočního náklonu díky silenblokům, přes něž je uchycena celá konstrukce nesoucí zadní kolo, lze výkyv v případě potřeby uzamknout a mít tak klasické pevné provedení.
Odporová jednotka je standardně vybavena 2,8kg ocelovým setrvačníkem, k němuž lze přikoupit další a dostat se až na 8,2 kg a tím přiblížit jízdu opět mnohem více realitě. Při použití standardního setrvačníku totiž zastaví zadní kolo z rychlosti 32 km/h za patnáct sekund, kdežto s nejtěžším setrvačníkem je to z rychlosti 40 km/h za šedesát sekund.
Upnutí osy zadního kola funguje na standardním principu dvou plastových matic se šroubovicí a pojistkou. Samozřejmostí je možnost k trenažeru za 12 490 korun přikoupit i příslušenství v podobě podložky předního kola, lapače potu nebo speciální podložky pod celý trenažer a také cyklocomputeru.
Jestliže tedy chcete trénovat nejen svaly na nohou, ale zapojit i celé tělo, podobně jako jezdci týmů Topeak-Ergon, Luna Pro či Kenda/Felt, je nová verze Rock and Rollu díky lepší skladnosti ideální volbou. Kdo se nechce v sedle naklánět nebo držet balanc, může zvolit i jednodušší provedení standardní velikosti a konstrukce využívající stejnou odporovou jednotku.
(už)
V době řídící se zaklínadlem s názvem enduro je výběr každého komponentu doslova alchymií, protože jednak je potřeba mít nízkou hmotnost,…
Vždy, když se věnujeme v rubrice Hobbybastler seřízení či nastavení brzdových pák nebo jejich instalaci na řídítka, zdůrazňujeme, že bychom…