logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Kinetic trénuje s daty

Kinetic trénuje s daty

Před třemi lety jsme představili novinku na domácím trhu, trenažér Kinetic Rock and Roll, umožňující jezdci částečný boční výkyv, a tedy mnohem realističtější pojetí tréninku. Vloni pak Kinetic přišel s přepracovaným designem, když zúžil ramena základny, aby byl celek skladnější, a také naťuknul některé milovníky moderních technologií s doplňkem Kinetic inRide.

Ovšem trocha historie neuškodí. Kinetic je dítkem americké strojařské firmy Kurt Manufacturing s tradicí od roku 1947, která kromě dalších strojírenských produktů dodávala konstrukce cyklistických trenažérů jiným firmám, aby v roce 2000 přišla nakonec s vlastním trenažérem, nazvaným Kinetic. Odtud byl přes řešení s ventilátorovou brzdou a další modely jen krůček k současnému modelu Rock and Roll (8 990/12 990 Kč). Ten využívá odporovou jednotku s tekutým silikonem, který nemění své vlastnosti v závislosti na stoupající teplotě, a neklesá tak postupně odpor. Základní ocelový rám nese odporovou jednotku a ramena pro upevnění zadního kola na dvou šroubech se silentbloky, což umožňuje zmiňovaný boční výkyv jezdce s kolem.

Tolik ve zkratce, dodejme jen, že z volitelného příslušenství jsme ocenili speciální podložku (950 Kč) pod přední kolo, která kromě tří úrovní výšky předního kola, a tedy míry komfortu posedu, umožní také jeho zatáčení díky své dvoudílné navzájem rotující konstrukci.

Uchycení kola do trenažéru je velice snadné díky stavitelné matici na jednom a táhlu na druhém rameni. Nasednutí už je trochu méně jisté, kvůli možnosti natáčení předního kola a bočnímu výkyvu, navíc jezdec si při šlapání musí dávat pozor na správnou polohu a držet balanc. Zapojení většího počtu stabilizačních svalů trupu je tedy nutností. Trenažér jsme testovali už s přídavným setrvačníkem (1890 Kč), který s navýšením hmotnosti nabídne stabilnější rychlost a plynulejší nástup odporu. V tomto směru vše fungovalo perfektně, nějaké ztráty odporu po deseti minutách nebyly znát, a co se vibrací týče, při šlapání minimum, při krátkém odpočinku jen nepatrný hluk. Boční výkyv se pak ukázal velice příjemným bonusem při jízdě ze sedla, kdy lehká změna pozice kola působila hodně realisticky.

Dost ale trenažéru samotného, protože my jsme použili ještě nadstavbu Kinetic inRide, tedy bezdrátový měřič výkonu spolupracující s chytrým telefonem. Jelikož má odporová jednotka stabilní a neměnnou výkonovou křivku, je možné podle ní vypočítat v závislosti na odporu a rychlosti výkon jezdce. Celé zařízení za 3990 korun se skládá z magnetu, který se vloží přes gumový špalík do hlavního válce a snímače, který se nalepí na nosník hned pod válcem, a hrudního pásu. Stejně jako u cyklocomputeru, ovšem data jsou přenášena přes Bluetooth do spárovaného iPhonu, kam si jezdec předem stáhne speciální aplikaci. Na telefonu se za jízdy zobrazují informace o rychlosti jízdy, výkonu, tepové frekvenci, kadenci a samozřejmě ujeté vzdálenosti. Tedy vše jako u nadupaného cyklocomputeru, ovšem za ten majitel ušetří. Tedy v případě, že vlastní některé z kompatibilních zařízení s jablkem ve znaku (iPhone 4S, iPad 3 a vyšší), na konkurenční chytré telefony se systém teprve připravuje. Velice snadná montáž jak magnetu, tak snímače je rychlejší než instalace běžného cyklocomputeru, navíc ji výrobce ve formě videa umístil na své stránky.

Kinetic tedy nabízí kompletní tréninkové zařízení umožňující sledovat poměrně přesně všechny důležité parametry. Cena sice není zanedbatelná, ale pokud se rozhodnete do trenažéru investovat takovouto částku, je dokoupení systému inRide docela logické. Jediným omezením je tak prozatímní kompatibilita pouze s přístroji Apple.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Zesty, den zúčtování

Když do naší redakční stáje přistál v lednu 2013 celoodpružený trail bike Lapierre Zesty modelové řady 2012, netušili jsme ještě, že jeho…

  • Datum: 22. 11. 2014
  • Kategorie: Technika

VIP - Rock Machine Whizz 90

Tentokrát jsme si do naší rubriky, zaměřené primárně na ty majetnější čtenáře, vybrali čistokrevný sjezďák. Pokud máte pocit, že na tuto…

  • Datum: 28. 11. 2014
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru