logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Kenzel Distance 600

Kenzel Distance 600

Kenzel Distance 600

Nejvýše postavený krosový model značky Kenzel by měl uspokojit hlavně sportovně smýšlející vyznavače cykloturistiky, což rozhodně plní.

Duralový rám ze slitiny 6061 využívá masivních průměrů trubek a výrazných housenek svarů, takže žádná turistická elegance, ale trochu surovější provedení. Spodní trubka nese u hlavy elipsovitý profil, který přes kruh přechází v rozšíření u středového pouzdra. Horní trubka začíná vejčitým průřezem u hlavy a končí čtvercovým u sedlové trubky. Vedení lanek situované na spodek horní trubky musíme pochválit. Zadní stavba působí proti přednímu trojúhelníku trochu subtilnějším dojmem, nicméně výraznější profilované patky to napravují. Levá je navíc vybavena dvojicí otvorů pro montáž stojánku. Samozřejmostí jsou závity pro montáž nosiče nebo blatníků.

kencelk

Tuhost

Jestliže rám vypadá poměrně bytelně, jeho chování tomu rozhodně odpovídá. Už s prvním záběrem do pedálů je i u velikosti 21‘‘ vidět, že nemá tendenci se nikam pod jezdcem uhýbat. Sice nejde o vyloženě sportovní stroj, u nějž by to mělo být prioritou, přesto ale nabízí solidní torzní tuhost. To rozhodně ocení cykloturisté s trochou nadváhy, kteří nechtějí, aby se pod jejich tíhou a tíhou brašen kolo zbytečně kroutilo. Jízdní projev patří mezi stabilnější a klidnější, takže akcelerace není i přes vyšší tuhost nijak závratná. Kolo zrychluje plynule a poměrně slušně dokáže udržet tempo. Vedení směru je slušné, ale do zatáček není potřeba jej nějak výrazněji pobízet. Změna směru je intuitivní, kolo poslouchá každý povel od řídítek. Trochu je to dáno i vyšším poměrem jezdcovy hmotnosti nad řídítky, takže kolo točí tak nějak bystřeji.

kenvidleCo se týče výjezdů a sjezdů, je to hlavně věc posedu. Jezdec nemá ruce příliš natažené dopředu, takže jsou v celkem pohodlné výšce, ovšem střední nastavení sedla tak posouvá jeho hmotnost poměrně dost nad řídítka. Je tedy třeba nastavit sedlo víc vzad, aby byl jezdec dostatečně vyvážený, a nepřetěžoval tedy ruce. S vhodně nastaveným posedem pak není problém do výjezdů pořádně zabrat a ani ve sjezdech jezdec neztrácí nad kolem kontrolu. Nastavení sedla vzad je tedy nutností, danou také jeho tvarem. Poměrně výrazné polstrování se středním otvorem totiž nenabízí kromě výrazné absorpce rázů moc pohodlí, takže toto sedlo bychom vyměnili spíše za nějaký sportovněji střižený model. Vzhledem k osazení kola a jeho jízdním vlastnostem by to celku určitě prospělo. Vlaštovky s mírným prohnutím nabízejí rozumné zahnutí směrem k jezdci a celkem pohodlný úchop, takže na pozici kokpitu bychom nic neměnili.

Jestliže jsme zmínili chování kola, nelze opomenout ani schopnosti v terénu. Díky hladším plášťům Schwalbe je doma na všech druzích asfaltu a většině polních cest. Nízký valivý odpor je ale vykoupen slabším tlumením rázů, což tuhý rám ještě podtrhuje. S hodně nahuštěnými plášti tedy kolo určitě uspokojí majitele spíše na asfaltu než na lesní cestě. Navíc k tuhosti výpletů přispívají i vyšší ráfky Mach 1. Odměnou za to ale bude hladká a ničím nerušená jízda. Zmírnění rázů terénu má na starosti vidlice SR Suntour NCX s lockoutem na korunce. Nabízí poměrně citlivý chod, takže případné výmoly a nerovnosti dokáže jezdci odpustit.

Komponentové osazení spoléhá na sadu Deore doplněnou klikami na čtyřhran a přehazovačku Deore LX. Vše funguje spolehlivě, s řazením nebyly žádné problémy. Osazení brzdami Shimano chválíme, protože i přes levnější provedení nabízejí výbornou tuhost, citlivé dávkování a hlavně velmi dobrý výkon.kensaltr

Těžším turistům

Kenzel Distance bude určitě vyhovovat cykloturistům s vyšší hmotností, kteří chtějí hodně tuhý rám. Vidlice nabídne přiměřenou tuhost pružiny, takže vše sedí. Klidná švihová jízda tedy rozhodně nebude problémem.

Plus: tuhost, brzdy
Minus: sedlo

Technická specifikace

Rám: Alu 6061

Vidlice: SR Suntour NCX LO

Kliky: Shimano M 443

Brzdy: Shimano Acera

Řazení: Shimano Deore

Přehazovačka: Shimano Deore LX

Přesmykač: Shimano Deore

Náboje: Shimano Deore

Ráfky: Mach 1

Pláště: Schwalbe Road Cruiser

Sedlo: Velo Plush

Sedlovka: Zoom

Řídítka: Zoom

Představec: Zoom

Hmotnost: 13,4 kg

Cena: 13 890 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Přilba Giro Athlon

Bikový topmodel značky Giro nazvaný E2 dostal po mnoha letech svého nástupce. Jeho jméno je Athlon a ve srovnání se svým předchůdcem by měl…

  • Datum: 23. 06. 2009
  • Kategorie: Testy kol

Test kola GT Marathon Expert

Americká značka GT pro letošní sezónu připravila karbonové rámy Marathon a Force, lišící se zdvihem i určením, ale využívající stejné…

  • Datum: 23. 06. 2009
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru