Nejvýše postavený krosový model značky Kenzel by měl uspokojit hlavně sportovně smýšlející vyznavače cykloturistiky, což rozhodně plní.
Duralový rám ze slitiny 6061 využívá masivních průměrů trubek a výrazných housenek svarů, takže žádná turistická elegance, ale trochu surovější provedení. Spodní trubka nese u hlavy elipsovitý profil, který přes kruh přechází v rozšíření u středového pouzdra. Horní trubka začíná vejčitým průřezem u hlavy a končí čtvercovým u sedlové trubky. Vedení lanek situované na spodek horní trubky musíme pochválit. Zadní stavba působí proti přednímu trojúhelníku trochu subtilnějším dojmem, nicméně výraznější profilované patky to napravují. Levá je navíc vybavena dvojicí otvorů pro montáž stojánku. Samozřejmostí jsou závity pro montáž nosiče nebo blatníků.
Jestliže rám vypadá poměrně bytelně, jeho chování tomu rozhodně odpovídá. Už s prvním záběrem do pedálů je i u velikosti 21‘‘ vidět, že nemá tendenci se nikam pod jezdcem uhýbat. Sice nejde o vyloženě sportovní stroj, u nějž by to mělo být prioritou, přesto ale nabízí solidní torzní tuhost. To rozhodně ocení cykloturisté s trochou nadváhy, kteří nechtějí, aby se pod jejich tíhou a tíhou brašen kolo zbytečně kroutilo. Jízdní projev patří mezi stabilnější a klidnější, takže akcelerace není i přes vyšší tuhost nijak závratná. Kolo zrychluje plynule a poměrně slušně dokáže udržet tempo. Vedení směru je slušné, ale do zatáček není potřeba jej nějak výrazněji pobízet. Změna směru je intuitivní, kolo poslouchá každý povel od řídítek. Trochu je to dáno i vyšším poměrem jezdcovy hmotnosti nad řídítky, takže kolo točí tak nějak bystřeji.
Co se týče výjezdů a sjezdů, je to hlavně věc posedu. Jezdec nemá ruce příliš natažené dopředu, takže jsou v celkem pohodlné výšce, ovšem střední nastavení sedla tak posouvá jeho hmotnost poměrně dost nad řídítka. Je tedy třeba nastavit sedlo víc vzad, aby byl jezdec dostatečně vyvážený, a nepřetěžoval tedy ruce. S vhodně nastaveným posedem pak není problém do výjezdů pořádně zabrat a ani ve sjezdech jezdec neztrácí nad kolem kontrolu. Nastavení sedla vzad je tedy nutností, danou také jeho tvarem. Poměrně výrazné polstrování se středním otvorem totiž nenabízí kromě výrazné absorpce rázů moc pohodlí, takže toto sedlo bychom vyměnili spíše za nějaký sportovněji střižený model. Vzhledem k osazení kola a jeho jízdním vlastnostem by to celku určitě prospělo. Vlaštovky s mírným prohnutím nabízejí rozumné zahnutí směrem k jezdci a celkem pohodlný úchop, takže na pozici kokpitu bychom nic neměnili.
Jestliže jsme zmínili chování kola, nelze opomenout ani schopnosti v terénu. Díky hladším plášťům Schwalbe je doma na všech druzích asfaltu a většině polních cest. Nízký valivý odpor je ale vykoupen slabším tlumením rázů, což tuhý rám ještě podtrhuje. S hodně nahuštěnými plášti tedy kolo určitě uspokojí majitele spíše na asfaltu než na lesní cestě. Navíc k tuhosti výpletů přispívají i vyšší ráfky Mach 1. Odměnou za to ale bude hladká a ničím nerušená jízda. Zmírnění rázů terénu má na starosti vidlice SR Suntour NCX s lockoutem na korunce. Nabízí poměrně citlivý chod, takže případné výmoly a nerovnosti dokáže jezdci odpustit.
Komponentové osazení spoléhá na sadu Deore doplněnou klikami na čtyřhran a přehazovačku Deore LX. Vše funguje spolehlivě, s řazením nebyly žádné problémy. Osazení brzdami Shimano chválíme, protože i přes levnější provedení nabízejí výbornou tuhost, citlivé dávkování a hlavně velmi dobrý výkon.
Kenzel Distance bude určitě vyhovovat cykloturistům s vyšší hmotností, kteří chtějí hodně tuhý rám. Vidlice nabídne přiměřenou tuhost pružiny, takže vše sedí. Klidná švihová jízda tedy rozhodně nebude problémem.
Rám: Alu 6061
Vidlice: SR Suntour NCX LO
Kliky: Shimano M 443
Brzdy: Shimano Acera
Řazení: Shimano Deore
Přehazovačka: Shimano Deore LX
Přesmykač: Shimano Deore
Náboje: Shimano Deore
Ráfky: Mach 1
Pláště: Schwalbe Road Cruiser
Sedlo: Velo Plush
Sedlovka: Zoom
Řídítka: Zoom
Představec: Zoom
Hmotnost: 13,4 kg
Krosový model Point patří mezi ty stroje, které zkušeného cyklistu ihned něčím nadchnou. Tenhle stroj totiž okamžitě zaujme svým sportovním…
Bikový topmodel značky Giro nazvaný E2 dostal po mnoha letech svého nástupce. Jeho jméno je Athlon a ve srovnání se svým předchůdcem by měl…