Tak nějak by se dala nazvat konstrukce představce Trigon HSA03, jež na první pohled sice díky karbonové 3K pletenině vypadá jako karbonový kousek, ale umně kombinuje hliníkový základ se zmíněným karbonovým krytím.
Představec je vykovaný z hliníkové slitiny, která je z vnitřní strany pečlivě opracovaná na obou spojovacích plochách se sloupkem vidlice i řídítky, a potažen karbonovou pleteninou o tloušťce přibližně jeden milimetr. Námi zkoušená délka 110 mm pro oversize průměr řídítek tak na váze ukázala 123 gramů, co by u celokarbonového kousku znamenalo nižší číslo, ale tady jde o kombinaci designu, tuhosti, rozumné hmotnosti a výsledné ceny. Ta se pohybuje kolem částky 2300 korun, což celokarbon stojí jen málokdy. Výrobce zde přiznává čelní krytku z hliníkové slitiny, ovšem pro určité snížení hmotnosti použil titanové šrouby, což je příjemný bonus. Nechybí vyznačení maximálně 6Nm dotahovacího momentu objímky vidlice, kde je karbonová pletenina čistě přetažena do všech zaoblených partií kolem šroubů. Kdo představec uvidí namontovaný na kole, rozhodně na první dojem nepozná, že je uvnitř hliníkové jádro, pletenina je totiž všude čistě přetažena až na hranu. Kromě námi zkoušené délky jsou k dostání i rozměry 80, 90, 100, 120 a 130 mm.
Co se týče montáže, vše proběhlo naprosto bez připomínek a díky menšímu úhlu lze tenhle kousek využít jak na silničku, tak na bike, a to v obou pozicích sklonu. Šrouby objímky řídítek dovolí jen 4Nm dotažení, ale i tak to bylo dostatečné a komplet pak ukázal docela slušnou torzní tuhost. Od lehčích celokarbonových kousků bychom čekali větší poddajnost, takto to byl standard srovnatelný s lehkými duralovými modely. Ve výsledku tedy půjde hlavně o design, aby korespondoval s ostatními komponenty typem pleteniny a barevným provedením loga výrobce, zbývající parametry jsou totiž naprosto v pořádku a není třeba se obávat nějakých nedostatků.
(už)
Německá malosériovka BikeAhead Composites je i v době jasně dominující konstrukční unifikace považována za jednoho z mála výrobců, jenž se…
Dnešní standardy středových pouzder dokážou zamotat hlavu nejednomu mechanikovi, a pokud patříte mezi ty, kdo by si na nový rám rádi…