Jsou gripy komfortní, ergonomické, silnější nebo štíhlé, tvrdší či měkčí, pro každou disciplínu nebo jezdce, záleží zkrátka na preferencích a stylu ježdění. Testované 4Race 2x Lock jsou pak univerzály vhodnými spíše pro „gravity“ styl jízdy, kde je zapotřebí přesná odezva od řídítek a jistý úchop, než výrazné tlumicí schopnosti.
Základem je neperforovaný plastový tubus bez zeslabení stěny pro navýšení tlumení, upevněný k řídítkům dvojicí hliníkových objímek na imbus. Tedy klasika s mechanickým jištěním, svírajícím na každém konci dvojici výstupků tubusu, tady není co vymýšlet, osvědčené prostě funguje nejlépe. Klasikou je celková délka 130 milimetrů, hmotnost 108 gramů a příjemně překvapí cena kolem sto šedesáti korun. Digitální posuvka ukázala průměr přesně 30,4 milimetru v celé délce gripu, takže úchopová část tvořená příčným žebrováním se zaobleným vrcholem patří k těm štíhlejším. Gripy tak nemíří mezi ty komfortní, ale spíše přesné, s jasnou odezvou a citlivým sevřením pro agresivnější jízdní styl. Materiál je na omak velice příjemný a dobře se drží jak v rukavicích, tak bez nich, a to i za mokra. K dlaním není drážkování vůbec agresivní, takže jezdci bez rukavic tady nenarazí. Komu vyhovují spíše silnější 32 nebo 33mm gripy, tady už to na něho asi bude málo a třeba na maraton by měl kvůli pohodlí zvolit nějaký model se zeslabením tubusu nebo ergonomickým tvarem. Ovšem oproti 29mm extrémům je tohle provedení nepoměrně pohodlnější a je mnohem víc univerzální, takže nebude jen pro vyznavače štíhlosti, jezdce s drobnou rukou nebo bikerky. Vybírat pak lze z černé, šedé nebo červené varianty. Pozor na shodně označený model s hladkou úchopovou plochou, ten totiž nenabídne díky celistvé ploše takový komfort jako námi testovaná verze s drážkováním.
(už
Ne každý vyráží na kolo jen s podsedlovkou napěchovanou duší Ne každý vyráží na kolo jen s podsedlovkou napěchovanou duší, montpákami a…
Skládačka za „kilo“, mohl bych klidně začít tyto řádky, jenže ono je to skládací elektrokolo, navíc Tern a ještě s motorem Bosch…