Pokud jde o ten tělesný, pak bude nejlepší vyhledat lékaře a nechat si na tlak něco předepsat. Pokud jde o vysoký tlak v silničních pneumatikách, pak je dobrou volbou dílenská hustilka BBB Aircontrol BFP-35 za 1790 korun, která dokáže naládovat až 200 PSI třeba i do tlumiče.
Hliníkové tělo s výškou 690 mm je trojicí šroubů upevněno do hliníkové základny s integrovaným manometrem. Ten přehledně ukazuje tlak v jednotkách PSI i BAR a čísla jsou dobře čitelná. Ocelovou pístnici zdobí tmavá dřevěná rukojeť, dodávající pumpě na exkluzivním vzhledu, a totéž lze říci o leštěné hliníkové hlavici pro ventilek na 94 cm dlouhé hadici vycházející ze základny. Hlavice je kompatibilní se všemi třemi typy ventilků díky dvěma průměrům závitu a otočné vložce uvnitř. Proti hlavicím se zajišťovací páčkou je nasazení o něco zdlouhavější, ale na druhou stranu je závit hodně jistým spojem.
Huštění je díky dostatečnému přesazení základny vybavené trojicí protismykových tlumicích gumových inzertů a hlavně menšímu průměru pístu velice snadné. Galuskový i Dunlop ventilek šel protlačit naprosto lehce a údaje na manometru odpovídaly realitě. Naproti tomu autoventilek lze sice nahustit i při nastavení hlavice pro galuskovou verzi, ale absence odjišťovacího kolíku v hlavici vyžaduje pro překonání odporu vyšší tlak, takže je lepší redukční vložku uvnitř hlavice otočit, což nebyl u pumpy žádný problém. Pro silniční pneumatiky s galuskovým ventilkem nebo pro Dunlop tedy rozhodně doporučujeme kvůli velice snadné obsluze a minimálnímu odporu na rukojeti, naopak pro automobilový ventilek je to na zvážení, zda chce majitel, byť jen o trochu, na rukojeť přitlačit, nebo si prostě univerzální koncovku během pár vteřin přenastaví. Díky výkonu pumpy lze snadno nahustit i tlumič, tedy pokud nevlastníte systém odpružení vyžadující tlak přes 200 PSI.
Aircontrol je tedy designově velice povedená a kvalitně zpracovaná pumpa s vynikajícím výkonem ve všech směrech, která přestavování hlavice pro dva průměry ventilků zase tak moc nezkazí.
(už)
Plusy: výkon, design, max. tlak
Minusy: přestavění hlavice
Z nabídky rakouského KTM jsme si do naší VIP sekce mohli vybrat podstatně dražší nebo luxusnější kola. Například některou z nádherných…
Migréna, plešatost a další neduhy spojené s hlavou se sice mohou týkat i cyklisty, ale u něho bude mnohem aktuálnější problém s hlavovým…