Miniaturní blikačky s dobíjením přes USB konektor jsou velmi populární, nicméně v jejich provedení, a především výkonu, bývají hodně velké rozdíly. My jsme do testu získali přední světlo Infini Lava, které z hlediska funkce patří k tomu nejlepšímu, co lze mezi mini-svítilnami nalézt. Píšeme záměrně „svítilnami“, protože model Lava je přes svou velikost naprosto plnohodnotný společník i pro noční jízdu. Přitom se vejde do krabičky od sirek a ještě kolem zbude dost prostoru.
Infini Lava spoléhá na dvojici LED diod, překrytých funkční optikou. Do horní části designově ostře řezaného těla je zasazen spínač, za nímž nalezneme indikátor nabití a vzadu pak mini-USB konektor, schovaný pod gumovou krytkou. S jeho pomocí lze dobíjet Li-Ion akumulátor, přičemž úplné nabití v našem případě trvalo necelé dvě hodiny. Hmotnost světla je zanedbatelná, výrobce udává hodnotu 15,7 gramu bez baterie. Celkem čtyři nabízené režimy, konkrétně tři intenzity stálého svícení a k tomu standardní blikačka, jsou v praxi více než dostačující.
Pokud u malého světla automaticky očekáváte velmi omezený výkon a spíše nouzové využití při jízdě za úplné tmy, model Lava vás mile překvapí. V nejsilnějším módu má nejen značný dosvit, ale kužel světla je navíc značně široký a z hlediska intenzity nasvícení prostoru i celkem rovnoměrný. Pouze střed světelného kužele není tak jednolitý, jak jsme zvyklí od dražších a výkonnějších modelů, ale to testovanému typu rádi promineme. Výkon nejsilnějšího režimu je totiž plně použitelný pro jízdu za úplné tmy, dokonce i mimo asfalt. Ne že by bylo možné letět terénem plnou rychlostí, ale nasvícení prostoru před kolem i vykreslení nerovností bylo až nečekaně výrazné. Nejvýkonnější režim je tak dokonce srovnatelný s některými podstatně dražšími světly, jeho jedinou nevýhodou je omezená výdrž baterie. Pokud totiž budeme stále využívat tento nejsilnější mód, je nutné počítat s výdrží něco málo přes hodinu. Nám začal po tři čtvrtě hodině svítit oranžový indikátor a po hodině a sedmi minutách světlo zhaslo. Pokud však budeme s výdrží akumulátoru rozumněji hospodařit, tak zvládneme klidně i dvouhodinovou vyjížďku za tmy, což je přesně doba výdrže baterie v prostředním režimu, jenž je na asfaltu stále dostačující. Nejslabší mód je pak opravdu spíše nouzový a použijeme jej buďto ve městě, nebo při dojezdu, kdy musíme šetřit kapacitu akumulátoru. V tomto nejslabším režimu nám světlo na jedno nabití vydrželo svítit tři a čtvrt hodiny, a udávaná doba výdrže v režimu blikačky je až sedm hodin.
Lehce atypický je systém uchycení. Pevnou součástí těla je klipsa, s jejíž pomocí (a díky přiloženému pásku se suchým zipem) můžeme světlo připevnit třeba k přilbě. K řídítkům se uchytí pomocí pevné gumičky a plastového držáku, do nějž se světlo vsadí a zajistí pootočením. Přestože je tento systém lehce netradiční, v praxi je velmi promyšlený a spolehlivý. Navíc umožňuje natáčení světla, což je další z výhod.
Infini Lava je z našeho pohledu vynikající. Plně si proto ospravedlní svoji cenu 490 korun a uspokojí i milovníky barviček. Je totiž k mání v nepřeberném množství odstínů, včetně svítivě zelené, červené či modré.
(kad)
Aura 55 Disc je nejvýše postaveným silničním Authorem na duralovém rámu a nelze u něj popřít lehký náznak „bikové“ konstrukční školy. Ten…
U blatníků pro odpružené vidlice můžeme, co se týče montáže, narazit na řadu problémů, ne každý model bude s vidlicí kompatibilní. Pro…