logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Infini Lava

Infini Lava

Miniaturní blikačky s dobíjením přes USB konektor jsou velmi populární, nicméně v jejich provedení, a především výkonu, bývají hodně velké rozdíly. My jsme do testu získali přední světlo Infini Lava, které z hlediska funkce patří k tomu nejlepšímu, co lze mezi mini-svítilnami nalézt. Píšeme záměrně „svítilnami“, protože model Lava je přes svou velikost naprosto plnohodnotný společník i pro noční jízdu. Přitom se vejde do krabičky od sirek a ještě kolem zbude dost prostoru.

Infini Lava spoléhá na dvojici LED diod, překrytých funkční optikou. Do horní části designově ostře řezaného těla je zasazen spínač, za nímž nalezneme indikátor nabití a vzadu pak mini-USB konektor, schovaný pod gumovou krytkou. S jeho pomocí lze dobíjet Li-Ion akumulátor, přičemž úplné nabití v našem případě trvalo necelé dvě hodiny. Hmotnost světla je zanedbatelná, výrobce udává hodnotu 15,7 gramu bez baterie. Celkem čtyři nabízené režimy, konkrétně tři intenzity stálého svícení a k tomu standardní blikačka, jsou v praxi více než dostačující.

Pokud u malého světla automaticky očekáváte velmi omezený výkon a spíše nouzové využití při jízdě za úplné tmy, model Lava vás mile překvapí. V nejsilnějším módu má nejen značný dosvit, ale kužel světla je navíc značně široký a z hlediska intenzity nasvícení prostoru i celkem rovnoměrný. Pouze střed světelného kužele není tak jednolitý, jak jsme zvyklí od dražších a výkonnějších modelů, ale to testovanému typu rádi promineme. Výkon nejsilnějšího režimu je totiž plně použitelný pro jízdu za úplné tmy, dokonce i mimo asfalt. Ne že by bylo možné letět terénem plnou rychlostí, ale nasvícení prostoru před kolem i vykreslení nerovností bylo až nečekaně výrazné. Nejvýkonnější režim je tak dokonce srovnatelný s některými podstatně dražšími světly, jeho jedinou nevýhodou je omezená výdrž baterie. Pokud totiž budeme stále využívat tento nejsilnější mód, je nutné počítat s výdrží něco málo přes hodinu. Nám začal po tři čtvrtě hodině svítit oranžový indikátor a po hodině a sedmi minutách světlo zhaslo. Pokud však budeme s výdrží akumulátoru rozumněji hospodařit, tak zvládneme klidně i dvouhodinovou vyjížďku za tmy, což je přesně doba výdrže baterie v prostředním režimu, jenž je na asfaltu stále dostačující. Nejslabší mód je pak opravdu spíše nouzový a použijeme jej buďto ve městě, nebo při dojezdu, kdy musíme šetřit kapacitu akumulátoru. V tomto nejslabším režimu nám světlo na jedno nabití vydrželo svítit tři a čtvrt hodiny, a udávaná doba výdrže v režimu blikačky je až sedm hodin.

Lehce atypický je systém uchycení. Pevnou součástí těla je klipsa, s jejíž pomocí (a díky přiloženému pásku se suchým zipem) můžeme světlo připevnit třeba k přilbě. K řídítkům se uchytí pomocí pevné gumičky a plastového držáku, do nějž se světlo vsadí a zajistí pootočením. Přestože je tento systém lehce netradiční, v praxi je velmi promyšlený a spolehlivý. Navíc umožňuje natáčení světla, což je další z výhod.

Infini Lava je z našeho pohledu vynikající. Plně si proto ospravedlní svoji cenu 490 korun a uspokojí i milovníky barviček. Je totiž k mání v nepřeberném množství odstínů, včetně svítivě zelené, červené či modré.

(kad)

DALŠÍ ČLÁNKY

Galerie, Author Aura 55 Disc

Aura 55 Disc je nejvýše postaveným silničním Authorem na duralovém rámu a nelze u něj popřít lehký náznak „bikové“ konstrukční školy. Ten…

  • Datum: 07. 09. 2016
  • Kategorie: Technika

XLC - stylová ochrana

U blatníků pro odpružené vidlice můžeme, co se týče montáže, narazit na řadu problémů, ne každý model bude s vidlicí kompatibilní. Pro…

  • Datum: 07. 09. 2016
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru