Když jsme si vyzvedávali v pražské kanceláři zastoupení firmy Abus některé novinky pro letošní rok, nejdříve jsme nechápali přilbu, která transparentním (průhledným) vrchním krytem jako by avizovala, že se jedná o vzorek, do kterého musí být vidět. Byli jsme však upozorněni, že se jedná už o konečný výrobek, do kterého musí být vidět, protože helma je skutečně neobvyklá.
Přilba Abus Performance není určena na dlouhé sportovní vyjížďky. Na hlavu si ji posadí především ti, kteří popojíždějí po městě. Jedná se tedy o přilbu zařazenou do kategorie Urban &City. A v této kategorii jsou přilby vyráběny ne s co nejnižší přípustnou hmotností s ohledem na stupeň bezpečí, ale s cílem vyrobit co nejbezpečnější přilbu. Vždyť, kde jinde vám bude hrozit největší a nejčastější nebezpečí, že vás sundá nepozorný řidič, pokud město projíždíte třeba každý den do zaměstnání.
Jak jsme se již zmínili, vrchní vrstva je průhledná. Zřejmě proto, aby Abus ukázal něco, co zatím nikdo jiný nejen vymyslel, natož zrealizoval. Bezpečnostní střední vrstva přilby je totiž sestavena z žebrování dvouvrstvé dřevěné celulózy. Jistě víte, jak vypadá některý karton na řezu. Má také žebrování pro zpevnění. A pokud z takového materiálu vytvoříte voštinový rošt a postavíte ji na hranu, tedy proti směru úderu do přilby v případě pádu, vytvoříte tak dokonalý tlumící a deformační prostor. Jeho pevnost je podle údajů měření ABUSu až o 40 % vyšší než u běžných kvalitních přileb. Přilbu jsme kvůli názorné fotografii rozšroubovali, aby na jednom obrázku bylo vše patrné. Materiál voštin z celulózy je samozřejmě voděodolný.
Nechybí samozřejmě nejspodnější vrstva z EPS materiálu. Na té jsou suchými zipy přichyceny výstelky, aby přilba měkce dosedla na naši hlavu. Výstelky lze samozřejmě vyprat, při nákupu dostanete jednu sadu navíc. Vnitřní průměr stahovacího pásku pro přesné usazení na hlavě se mění obligátním kolečkem na temeni. Jednou rukou tak povolíte, nebo utáhnete. Běžná a jednoduchá záležitost. Pásky pod bradu jsou přišroubovány na bocích přilby, což je u takovéhoto typu stylové. Pásky lze také velmi jednoduše nastavit podle potřeb každého majitele přilby.
Od městské přilby nemůžete čekat, že bude nějak dramaticky odvětrána. Už s ohledem na zajištění maximální bezpečnosti. Větrací otvor Performance ale samozřejmě má. Přiměřený stylu použití přilby.
Přilbu jsme vyzkoušeli při několika jízdách z domova do redakce. Sedí velmi dobře, ale je samozřejmé, že hlavu máme každý jinou, a někdo může mít výhrady. Ale většinou byste s usazením neměli mít problém, protože každý výrobce přileb, natož pečlivý ABUS, se snaží vyrábět přilby univerzálně, aby vyhovovaly všem typům hlavy. Při nákupu jakékoliv přilby je samozřejmostí přilbu si vyzkoušet a nejlépe několik minut si ji nechat na hlavě. Rychlé nasazení a sundání rozhodně nestačí.
Pásky pod bradou sedí dobře a polstrování uvnitř přilby nám také zaručilo pohodu.
Že je přilba opravdu na první pohled výjimečná, nám dokazovaly návštěvy v redakci, které přilbu ležící na skříňce okamžitě braly do ruky, studovaly, jak je vyrobena. Údiv byl všeobecný.
Přilby váží 550 gramů a koupíte ji za cenu lehce pod 3.000 Kč.
(kan)
Vrcholem nabídky přileb Limar jsou bezesporu modely Ultralight, sázející na co nejnižší hmotnost, a to jak v MTB, tak silničním provedení.…
Německá značka Maloja byla v předchozích letech typická především svým volnějším bikovým oblečením s nepřehlédnutelnými designy. To si s…