Silničním kolům sluší tenké elegantní hustilky, na bike je potřeba spíše model s dvoucestným ventilem a vysokým objemem komory a pro celoodpružené kolo je zase nutné mít s sebou pumpičku na tlumič a vidlici. Aby nebyl cyklista obtěžkán jen samými hustilkami, začínají se na trhu objevovat hybridní modely určené pro pláště a odpružené jednotky zároveň.
Jedním z nich je i hustilka RavX Dual X Shock, která v sobě spojuje klasickou hustilku a zároveň je schopna nafoukat tlumič a vidlici na vysoký tlak. Jejím základem je duralové tělo délky 220 mm s plastovými koncovkami. V kratší hlavici je ukryt manometr se stupnicí do 300 psi, který je pro správné nastavení tlumiče a vidlice nezbytný. Na plastové hlavici nad ním je tlačítko regulačního ventilu, kterým lze tlak okamžitě upustit. Přes otočný kloub vychází z hlavice hadička s koncovkou pro autoventilek a redukcí pro galuskové provedení. Hadička sice na klasickou cyklistickou hustilku moc nepatří, ale pro tlumiče a vidlice je nezbytná. Navíc ji lze pro převoz uchytit do plastové objímky na hlavním pístu. Ten je zároveň pístem i rukojetí, protože se pohybuje po vnitřní tenké pístnici. Na plastové rukojeti je kolečko přepínání mezi vysokým objemem a vysokým tlakem vzduchu. Lehkým pootočením se povysune na závitu, a tím uvolní pod ním skrytou jehlu, která odjistí nebo uzavře ventily uvnitř.
Nasazení redukce na ventilek jde snadno, pouze je potřeba přidržet koncovku a pak ji došroubovat na redukci, obojí dohromady se otáčí trochu ztuha. Nafouknout bikový plášť zabere asi pět minut rychlé práce, takže klasika. Díky přepínání objemu lze nahustit i silniční plášť na vysoký tlak. Nafouknout tlumič nebo vidlici s nastavením na nízký objem je stejné, jako se speciální tlumičovou hustilkou, takže dosáhnout 250 psi u tlumiče není problém. Pouze demontáž z ventilku znamená díky jednoduché koncovce při odšroubování nepatrný únik tlaku, takže je třeba počítat s malou rezervou pro dosažení přesných hodnot.
Hybridní hustilku tedy rozhodně doporučujeme všem, kdo podnikají delší cesty na svém celoodpruženém stroji, nebo prostě ladí tlaky ve vidlici častěji. Lze ji převážet i v držáku na rámu, ale mnohem lépe jí bude v batohu na zádech. Pro enduro ježdění to je rozhodně ideální pomocník. Vozit zbytečně hustilku s velkým manometrem a ještě jednu na duše, to tento univerzál vyřeší elegantně.
(už)
Plus univerzalita, ovládání
Minus tužší koncovka
Když prošla naším testem v minulosti poslední generace computeru Cateye Strada, nešetřili jsme slovy chvály. Její minimální rozměry, velký…
Rakouská značka KTM pro loňskou sezónu představila svůj topmodel pro závodní XC s hmotností 9,6 kg Score Prestige. Zájemci o zdatný…