logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Hybridní pumpička RavX

Hybridní pumpička RavX

Hybridní hustilka

Silničním kolům sluší tenké elegantní hustilky, na bike je potřeba spíše model s dvoucestným ventilem a vysokým objemem komory a pro celoodpružené kolo je zase nutné mít s sebou pumpičku na tlumič a vidlici. Aby nebyl cyklista obtěžkán jen samými hustilkami, začínají se na trhu objevovat hybridní modely určené pro pláště a odpružené jednotky zároveň.

Jedním z nich je i hustilka RavX Dual X Shock, která v sobě spojuje klasickou hustilku a zároveň je schopna ravxnafoukat tlumič a vidlici na vysoký tlak. Jejím základem je duralové tělo délky 220 mm s plastovými koncovkami. V kratší hlavici je ukryt manometr se stupnicí do 300 psi, který je pro správné nastavení tlumiče a vidlice nezbytný. Na plastové hlavici nad ním je tlačítko regulačního ventilu, kterým lze tlak okamžitě upustit. Přes otočný kloub vychází z hlavice hadička s koncovkou pro autoventilek a redukcí pro galuskové provedení. Hadička sice na klasickou cyklistickou hustilku moc nepatří, ale pro tlumiče a vidlice je nezbytná. Navíc ji lze pro převoz uchytit do plastové objímky na hlavním pístu. Ten je zároveň pístem i rukojetí, protože se pohybuje po vnitřní tenké pístnici. Na plastové rukojeti je kolečko přepínání mezi vysokým objemem a vysokým tlakem vzduchu. Lehkým pootočením se povysune na závitu, a tím uvolní pod ním skrytou jehlu, která odjistí nebo uzavře ventily uvnitř.

Nasazení redukce na ventilek jde snadno, pouze je potřeba přidržet koncovku a pak ji došroubovat na redukci, obojí dohromady se otáčí trochu ztuha. Nafouknout bikový plášť zabere asi pět minut rychlé práce, takže klasika. Díky přepínání objemu lze nahustit i silniční plášť na vysoký tlak. Nafouknout tlumič nebo vidlici s nastavením na nízký objem je stejné, jako se speciální tlumičovou hustilkou, takže dosáhnout 250 psi u tlumiče není problém. Pouze demontáž z ventilku znamená díky jednoduché koncovce při odšroubování nepatrný únik tlaku, takže je třeba počítat s malou rezervou pro dosažení přesných hodnot.

Hybridní hustilku tedy rozhodně doporučujeme všem, kdo podnikají delší cesty na svém celoodpruženém stroji, nebo prostě ladí tlaky ve vidlici častěji. Lze ji převážet i v držáku na rámu, ale mnohem lépe jí bude v batohu na zádech. Pro enduro ježdění to je rozhodně ideální pomocník. Vozit zbytečně hustilku s velkým manometrem a ještě jednu na duše, to tento univerzál vyřeší elegantně.

(už)

Plus univerzalita, ovládání

Minus tužší koncovka

DALŠÍ ČLÁNKY

Cyklocomputer Cateye Strada

Když prošla naším testem v minulosti poslední generace computeru Cateye Strada, nešetřili jsme slovy chvály. Její minimální rozměry, velký…

  • Datum: 13. 05. 2009
  • Kategorie: Testy kol

KTM Score Prestige

Rakouská značka KTM pro loňskou sezónu představila svůj topmodel pro závodní XC s hmotností 9,6 kg Score Prestige. Zájemci o zdatný…

  • Datum: 03. 06. 2009
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru