Letošní sezóna je u značky Haven o celé řadě novinek, přilby nevyjímaje a trailovo-endurový model s magnetickou přezkou už jsme měli možnost otestovat na vlastních hlavách.
Je to klasika, tedy objemnější tvar s dostatečnou masou ochranného materiálu, vzadu a hlavně na spáncích víc protažená dolů a se skořepinou hezky čistě vyvedenou i přes spodní okraj až dovnitř. In-Mold provedení je samozřejmostí a napojení skořepiny i na vnitřních hranách ventilačních otvorů je řešeno pečlivě. Přilba má spíše kulatý tvar s ostře řezanými profily šestnáctky ventilačních otvorů a testovaná velikost L/Xl s obvodem 58-61 centimetrů zvládne pohodlně i větší hlavu. Hlubší tvar usadí přilbu komfortně díky větší ploše výstelek a především stahovací čelence ve dvou třetinách obvodu. Čelenka je z tenkého poddajného plastu, vzadu nechybí opěrná plocha pod stahovacím kolečkem a lze ji výškově nastavit ve třech pozicích. Stahovací kolečko je dobře přístupné i v té nejhornější poloze a navíc je v něm snadno ovladatelná blikačka. Pod bradou se pak skrývá důvod přívlastku „mag“, tedy magneticko mechanická přezka podobná systému Fidlock, doplněná polstrováním. Popruhy vedou moderně ze spodního okraje přilby a nepostrádají regulační spony s mechanickým jištěním. Tvar přilby sice vůbec nevypadá zle i bez přídavného štítku a klidně bych si ji vzal na gravel či XC, ale nad čelem má jasně profilovanou hranu, která odkazuje právě na štítek a tvoří jeho plynulý přechod do temenní partie. Delší štítek se montuje do hliníkových závitových vložek nad čelem dvěma kovovými šroubky s ploškou pro dotažení prsty a nahoře jej jistí ještě plastový trn nacvaknutý do skořepiny. Štítek není výklopný, což je asi jediné omezení pro ostřejší enduro nasazení, pokud někdo vozí sjezdové brýle a do výjezdů je usazuje pod štítek, což tady logicky nelze. Za jízdy ale sjezdové brýle sedí pod pod čelní partií přilby pohodlně bez nějakého těsného kontaktu, takže kompatibilní s nimi je a pásek má vzadu docela slušnou opěrnou plochu.
Usazení přilby na hlavě je díky hloubce poměrně jisté, ale čelní partie nepůsobí tak dolů přetaženým dojmem, takže se stahovací čelenka a popruhy dostanou ke slovu. Zajištění je ale jisté a přilba sedí pohodlně i během delších jízd. Náročné sjezdové pasáže pak ukázaly nutnost trochu víc utáhnout čelenku, ale je to dáno i tvarem hlavy, TRAILmag bude mít raději tu kulatou, nicméně nějaký zvýšený lokální tlak není patrný. Prostě sedí a hlavně skvěle větrá, což je vlastnost nutná zdůraznění. Pětice čelních průduchů perfektně nasává vzduch a vývody na temeni teplo odvádí, takže v tomhle se rozhodně neuvaříte. Navíc průduchy na spáncích a vzadu svou funkcí také nezaostávají. Sklon i délka štítku pak ventilaci nijak neomezují a totéž platí pro výhled, tedy pokud nevezmete přilbu na XC kolo s hodně skloněným posedem, tam je štítek přece jen trochu znát. Hmotnost 384 gramů pak odpovídá rozměrům a určení přilby, takže průměrná hodnota.
TRAILmag za 2290 korun je tedy designově povedenou a mírou ochrany solidně zpracovanou přilbou, která překvapí hlavně skvělou ventilací a pak detaily v podobě magnetické přezky nebo zadní blikačky a celkově solidním zpracováním detailů.
(už)
Osvědčené jméno, jiný sortiment. To už jsme na našich stránkách psali a kolekci plášťů značky American Classic, původně známou svými…
Připevnit si na zadní část kola již dávno není jen výsadou těch, kteří k tomuto kroku přistupují za snížené viditelnosti. Blikačku si vzadu…