Otestoval jsem snad už víc jak polovinu dovážených modelů z nabídky amerického výrobce gripů, značky ODI a některé mi sedly více, některé méně, ale povětšinou jsem si vždy tak trochu stěžoval na slabší tlumicí schopnosti. ODI je legenda a rozhodně nevyrábí „žvýkačky“, které by udělaly práci za vaši přední gumu nebo vidlici. Jejich gripy kombinují dokonalé uchycení na řídítkách a přesnou kontrolu předního kola, danou plným plastovým tubusem - žádné velké otvory pro nárůst tlumení. Tak to prostě je a buď ODI milujete a do původních hliníkových objímek pořizujete stále nové gripy, případně kupujete komplet či verze s jedinou objímkou, nebo je v rukách držet nechcete.
Jenže zatímco u některých modelů z nabídky lze volit třeba odlišnou tloušťku, aby jezdci dokonale sedly do dlaně, u jiných taková možnost není. A jak navýšit tlumicí schopnosti, když nechcete dělat díru do plastového tubusu, a přitom chcete zachovat štíhlý profil gripu, aby nepůsobil v dlani moc tlustým dojmem? Řešením je model Elite Pro, přičemž ono Pro je dost důležité, jelikož Elite má ještě další varianty. Pro-čková ovšem nabízí odpověď těm jezdcům, kteří chtějí agresivní úchop, přesnou odezvu a přitom lepší tlumení.
Základní plastový tubus je standardem, stejně jako celková délka 130 mm nebo stažení hliníkové objímky 3mm imbusovým klíčem. Toto provedení objímky si biková sekce vypůjčila z té motokrosové, ale drží, to mohu potvrdit. Vnější konec gripu je zaslepený, samozřejmě s logem značky, a i když je okraj lehce zvýšený, díky plynulému náběhu nedělá problém ani těm jezdcům, kteří se drží až na koncích. Vnitřní okraj před objímkou má na horní straně menší ochranný výstupek, jehož účel je snad jen designový. To hlavní je ale na střední úchopové části s délkou 105 mm mezi oběma okraji. Jednak je to povrch jemně zdrsněný do profilu kosočtverců, ale hlavně dvanáctka měkkých výstupků v partii, kam se opírá dlaň, a naopak ostrá mřížka s patnáctkou oken v místě pod bříšky prstů.
Je to jasné? Vystouplé polštářky mají za úkol tlumit rázy a mřížka naproti pak zajistit agresivní úchop i v mokrých rukavicích. Plocha mezi oběma těmito partiemi má konstantní průměr 30 mm, naopak polštářky ukázaly na měrce v prostřední části gripu průměr 32 mm. Došlo tedy k nárůstu komfortu, ale ne ke ztloustnutí gripů jako takových. Musím uznat, že během testování se mi rozhodně nestýskalo po měkčím modelu, naopak je zde míra komfortu a přesné odezvy k ovládání řídítek dokonale nastavená. Polštářky tlumí a mřížka pod prsty o sobě dává vědět pokaždé, když za to trochu vezmete. Bez rukavic bych tenhle model asi jezdit nechtěl, ale jak standardní tenké dlouhoprsté provedení, tak následně zimní model se středně silnou dlaní, obojí drží dokonale, a neměl jsem pocit, že bych neměl úchop maximálně jistý, navíc s optimálním průměrem gripů a bez jakékoliv vůle koncové části bez objímky vůči řídítkům. Za 650 korun je tenhle kousek v nabídce ODI mým jasným favoritem, ať už bude modrý, černý, červený, oranžový, šedý nebo zelený. Navíc i hmotnost 99 gramů není moc, takže dobrá volba.
(už)
Díky bikepackingu, tedy jízdě se speciálními beznosičovými brašnami, se do bikového světa dostala řada nových produktů a s nimi spojených…
Německá značka Ghost už během loňského Světového poháru vzbudila zvědavost fanoušků svým novým hardtailem v maskovacím polepu, který i tak…