Značka Giro už není nějakou dobu pouze synonymem přileb, v její nabídce najdeme také ucelenou kolekci cyklistické obuvi. A rozhodně se nejedná jen o sportovní či závodní modely, jednou z novinek letošní sezóny jsou typy Grynd a Whynd, splňující požadavky na co nejvyšší univerzalitu a pokud možno maximálně civilní vzhled. Zatímco první jmenovaný je s decentním černo-bílým designem určen pro muže-cyklisty, Whynd je jeho dámskou verzí, vyráběnou v líbivém bílo-růžovém provedení. My jsme otestovali pánskou variantu Grynd, jež je nabízena, stejně jako dámská, za „baťovských" 1999 korun.
Na pohled celkem obyčejné tenisky, kterým někdo na podrážku přišrouboval „kufr". Už první zkušenost však dala jasně najevo, že civilní vzhled je dokonale zavádějící, boty se totiž mohou pochlubit nejen poměrně vysokou tuhostí podešve, ale současně až překvapivě lehkou konstrukcí. Jednoduše řečeno, neváží skoro nic. Výrobcem udávaných 325 gramů (jedna bota) přesně odpovídá realitě ve velikosti 43, nicméně v praxi působí boty ještě o dost lehčím dojmem. Určení pro městské jezdce, cykloturisty či spinning je naprosto adekvátní, současně bychom se ale nebáli vzít si tuto obuv pro čistokrevné terénní bikování. Ostatně právě při něm jsme testovaný model potrápili nejvíc.
Tuhost podešve, a tedy i kvalita přenosu síly z chodidla na pedál nejsou daleko od klasických sportovních treter, přitom zde nabízená pevnost podrážky je současně dobrým kompromisem i pro chůzi. Ta není nijak nepříjemná, a i když je menší poddajnost cítit, pokud patříte mezi ty, kteří do kopce tlačí, budete spokojeni. Navíc i obepnutí nohy je velmi kvalitní a při chůzi do prudkého kopce se pata zbytečně nevyzouvá. Zároveň je i při sportovní jízdě velice dobře rozložen tlak od pedálu, a na rozdíl od mnoha čistě turistických treter nabídne testovaná obuv skutečně vynikající záběr i stabilitu chodidla. Samotné provedení pryžového vzorku pak jezdec ocení více na dlažbě v samoobsluze či restauraci nežli ve tvrdém terénu. Profilace podrážky totiž odpovídá spíše již zmíněným teniskám, takže s blátem či kameny si moc nerozumí. Na druhou stranu je i chůze hodně stabilní díky poměrně velké styčné ploše vzorku podrážky s podkladem.
Jak již bylo zmíněno, usazení na noze je optimální a zásluhu na tom má jak dostatečné polstrování zadní části boty a jazyka, tak i stahování klasickou tkaničkou doplněnou o jeden pásek se suchým zipem. A pochvalu si zaslouží i více než dostatečné odvětrání, které noze nabídne komfort i v letním horku. Snad jediný nedostatek vidíme v úplné absenci reflexních prvků. Ty by sice možná maličko narušily hodně decentní, civilní vzhled, ale právě pro městské určení bychom se za ně přimlouvali.
Testované boty jsou nabízeny ve velikostech 39 až 48, dámská varianta pak ve velikostech 36-43.
(kad)
Plusy: civilní vzhled, tuhost podešve, bezproblémová chůze, odvětrání
Minusy: absence reflexe
Lyžařské přilby a brýle značky Carrera patřily k obdivovaným už za totality, a není se čemu divit, vždyť tento výrobce píše svoji historii…
Kolekce doplňků a součástek s logem Max1 je stále pestřejší a letošní novinkou je také několik modelů brýlí, z nichž typ Max1 Sport bychom…