Lyžařské přilby a brýle značky Carrera patřily k obdivovaným už za totality, a není se čemu divit, vždyť tento výrobce píše svoji historii od roku 1956. Jenže kromě závodních i sportovních přileb a brýlí pro bílé svahy vyrábí také širokou kolekci cyklistických a volnočasových brýlí i přileb. Cyklistické přilby jednak sází na klasické i originální tvary, ovšem nabízí i extravagantní městský skládací model.
My jsme pro seznámení s touto značkou zvolili test stoprocentní bikové přilby Carrera Edge, jejíž nápadné zbarvení jednoznačně splňuje požadavky současných módních trendů. Barva ovšem nejezdí, takže se podívejme blíže na konstrukci, usazení na hlavě a celkové dojmy.
In-mold provedení skořepiny v tomto případě zajímavě kombinuje horní a spodní díl. Skořepina na zadní části je totiž přetažena i na kompletní spodní okraj a celkem výrazně až do vnitřních prostor. Horní skořepina pak namísto toho, aby končila u hrany té spodní, ji naopak ve dvou třetinách obvodu lehce překrývá. Široký štítek je sice uchycený jen čtveřicí trnů, ale prolisy ve skořepině nabídnou jeho plynulý přechod bez nějakého odstávání.
Stahování zajišťuje čelenka ve dvou třetinách obvodu, vybavená vzadu dvojicí kloubů na každé straně a hodně komfortním pryžovým polstrováním stahovacího dílu. Drobné stahovací kolečko je při nasazení přilby dobře přístupné a jemný mechanismus dovolí přesné utažení, ovšem kloubové uchycení čelenky vzadu pak za jízdy nechá kolečko zajet až na hranu přilby, a pro další regulaci už není tak dobře přístupné. Faktem ovšem je, že přilba po utažení sedí na hlavě velice dobře, takže opětovné dotahování není nutné, ale v případě nouze prostě za jízdy není ovládání stahovacího kolečka zrovna snadné.
Usazení přilby na hlavě je velice solidní jednak díky hlubokému tvaru, a pak také zásluhou komfortních výstelek zmiňované stahovací čelenky a přispívají k němu také příjemné popruhy s možností regulace.
Jestliže jsme si zvykli u podobně koncipovaných přileb na výhled omezený délkou štítku, tak v tomto případě jde o světlou výjimku. Štítek i přes svoji šířku nabídne ideální délku neomezující výhled ani při standardním XC posedu. Závodník zalehnutý na řídítkách je samozřejmě jiná věc, ale pro běžné XC je to stejně kvalitní přilba jako pro vzpřímenější posed na enduro kole, kam se mimochodem svým vzadu poměrně dost dolů protaženým tvarem přilba bezesporu více hodí. Testovaná velikost 58-62 cm (320 g) zvládne i jezdce s hodně velkou hlavou a nabídne mu jednak pohodlné usazení na hlavě, ale hlavně perfektní ventilaci. Šestadvacítka ventilačních otvorů je velikostně opravdu velkorysá a pokrývá dostatečně i čelo a spánkovou oblast. Kombinace masivní vrstvy ochranného materiálu prošpikovaná ventilačními otvory tak skvěle kombinuje vysokou míru bezpečnosti a ochranu při pádu s vynikajícím komfortem v teplém počasí. Přičteme-li k tomu nápadný design a několik barevných variant (bílá, černá, oranžová, šedo-zelená), pak je to za 1990 korun opravdu zdařilý kousek, který neurazí žádného bikera vyžadujícího od přilby vyloženě bikový design, nikoliv MTB a silniční univerzalitu.
(už)
Plusy: usazení na hlavě, ventilace, výhled, ochrana
Minusy: vyjíždění kolečka
Kolekce doplňků a součástek s logem Max1 je stále pestřejší a letošní novinkou je také několik modelů brýlí, z nichž typ Max1 Sport bychom…
Jsou rukavice a rukavice, tedy myšleno samozřejmě ty cyklistické a ještě přesněji ty pro náročné MTB. Jedny jsou pohodlné a dokonale tlumí,…