Stále ještě novotou vonící topmodel mezi silničními přilbami Giro jsme již před nějakou dobou představili, nyní přišla na řadu praktická zkušenost, nabytá na základě dlouhodobého používání. Synthe, tedy přilba za 5999 korun, je v mnoha směrech výstřední, ale nás úplně nenadchla. Určitě není špatná, ale čekali jsme více, byť využívá řadu zajímavých konstrukčních řešení. A design, jehož hodnocení bývá samozřejmě vždy subjektivní, byl možná největším zklamáním – zvlášť od značky, která v minulosti přivedla na svět velmi atraktivní modely Atmos, Ionos, Pneumo a další. Ale abychom novému topmodelu nekřivdili, ze zadobočního pohledu vypadá hodně zajímavě.
Z hlediska konstrukce se jedná o „in-mold“ klasiku, přičemž důraz byl při vývoji kladen na nízkou hmotnost a aerodynamiku, s níž souvisí o něco menší celková plocha ventilačních otvorů, než jsme byli u nejlepších závodních modelů Giro dosud zvyklí. Hmotnost 230 gramů v prostřední velikosti M sice neláme rekordy své třídy, ale právě váha je vedle samotného usazení na hlavě jedním z faktorů, jenž zaslouží pochvalu. Jinými slovy - uživatel o přilbě na hlavě skoro neví, Synthe se totiž tváří ještě o dost lehčí, než kolik je navážená hodnota, a vytvarování vnitřní části skeletu je skutečně precizní. Upínací systém Roc Loc Air je typický nejen vyloženě minimalistickým seřizovacím mechanismem na zátylku, s možností výškové regulace, ale také přítomností celoobvodové plastové čelenky s naprostým minimem polstrování, použitého jen v partii čela. Hodně se nám líbily tenké upínací popruhy Slimline, jež jsou vzadu ke skeletu uchyceny pomocí stříbrného plastového dílu, v jehož středu najdeme logo značky. Další z netradičních „vychytávek“ je port pro zasunutí nožiček brýlí, který najdeme na přední straně, hned vedle nápisu Giro.
Praktické zkušenosti s přilbou jsou lehce protichůdné. Dokonalý vnitřní tvar z našeho pohledu lehce kazí použití celoobvodové čelenky, která nám v partii čela nebyla nejpříjemnější, byť je vůči skeletu pružně uchycena. Kvalita usazení na hlavě je však vynikající, v tomto směru je Giro řadu let naprostou špičkou. Odvětrání je dostačující, i když podle nás nedosahuje kvalit předchozích silničních topmodelů. Aerodynamika je sice možná důležitá, ale subjektivní pocit testerů byl takový, že v jejím jménu byla obětována část ventilace. Port pro zasunutí nožiček brýlí je chytrým nápadem, co ale vyloženě neodpouštíme, je úplná absence reflexních prvků. To je však případ velkého množství současných přileb, nejen značky Giro.
Jako celek nás tedy model Synthe úplně nepřesvědčil. Je sice propracovaný do posledního detailu, současně je však důkazem, že se možná designéři dostali tak trochu do slepé uličky. Z hlediska usazení na hlavě, kvality zpracování či hmotnosti se však stále jedná o typického zástupce značky Giro, vždy vyhlášené svou precizností.
(kad)
V nabídce značky Author nalezneme několik různých provedení návleků na tretry, od neoprenové klasiky až po ty využívající membránový…
Přilby italské značky SH+ znají jistě především silničáři, a to nejen jako uživatelé, ale v roli fanoušků rovněž z hlav profesionálních…