Značka Bar Fly je vyhlášena svými nápady. Přesněji řečeno – zdánlivě jednoduchými, ale v praxi dokonale funkčními. Silniční blatník s všeříkajícím názvem Rain Fly je toho výborným důkazem. Tento vhodně naohýbaný kus velmi odolného plastu se dokonale hodí těm silničářům, kteří nechtějí svůj drahý stroj ověšovat dlouhými blatníky se vzpěrami, ale namísto něj by rádi něco lehkého, účinného, ovšem současně snadno demontovatelného. Zadní blatník Rain Fly k tomu nabídne i velmi snadnou instalaci, jež je otázkou sotva pár minut, s trochu šikovnosti a rutiny dokonce i desítek vteřin. Přitom nabízí fantastickou univerzalitu a snad si ani nedokážeme představit zadní stavbu silničního či cyklokrosového rámu, na níž by nešel uchytit. Montáž na sedlové vzpěry nabízí možnost optimální výškové korekce, v závislosti na našich požadavcích i úhlu konkrétních sedlových vzpěr. Zahnuté dílce se snadno zasunou za vzpěry pod brzdovou čelistí (případně pod můstkem či monostay vzpěrou – u modelů s diskovými brzdami) a následně zajistí trojicí přiložených plastových zdrhovacích pásků na každé straně.
Naše zkušenost však ukázala, že bohatě stačí dvojice pásků na každé straně, i v takovém případě totiž byla nastavená pozice blatníku velmi jistá i při přejezdu výraznějších nerovností. S tím souvisí jediné teoretické minus použité koncepce, tedy to, že každá instalace blatníčku a jeho následná demontáž nás stojí minimálně čtveřici plastových pásků, které je nutné při demontáži jednoduše přeštípnout. Současně však musíme podotknout, že je to velmi malá či spíše zanedbatelná daň za skutečně funkční, takřka nic nevážící, blatník (s hmotností 40 gramů). Takový, jenž s největší pravděpodobností k zadní stavbě rámu připevníme buďto před dlouhým silničním maratonem s hodně nepříznivou předpovědí počasí, případně před zimou s opětovnou demontáží až na jaře. Takže se rozhodně nejedná o nějaké plýtvání zdrhovacími pásky.
Funkce je vynikající - vytvarování s vybráním pro brzdovou čelist je účinné a naše záda i zadek blatník dokonale ochrání před vodou odstřikující od zadního kola. Délka blatníku je v tomto ohledu naprosto ideální. Navíc jsme udělali zkušenost se shodným blatníkem rovněž na biku, přestože je koncipován primárně na silniční kolo. I zde fungoval spolehlivě, tedy zachytil většinu nejhorší špíny, která by jinak skončila na našich zádech. Jedinou podmínkou jsou běžně široké pláště, cca do 2,25 palce, a především klasická zadní stavba MTB rámu.
Cena zadního blatníčku Bar Fly Rain Fly je 590 korun.
(kad)
V záplavě současných standardů všech os a nábojů můžeme být ještě rádi, že se uchycení brzdového kotouče ustálilo na šesti děrách nebo…
Přestože můžeme v poslední době hovořit doslova o boomu silničních kol na kotoučových brzdách, stranou zájmu konstruktérů nezůstávají ani…