logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Kotoučový mezičlánek

Kotoučový mezičlánek

V záplavě současných standardů všech os a nábojů můžeme být ještě rádi, že se uchycení brzdového kotouče ustálilo na šesti děrách nebo tisícihranu Centerlock s maticí a až na několik výjimek nám nikdo nenutí další atypy. Konkurenční boj obou gigantů Shimano a Sram je znát na nepatrně odlišných průměrech kotoučů a samozřejmě standardech jejich uchycení, byť lze některé modely mít v obou verzích. Každopádně šestiděrový kotouč nelze na Centerlock upevnit jinak, než s pomocí speciálního adaptéru.

Vyzkoušeli jsme provedení BBB CenterFit BBS-90, což je duralový adaptér umožňující jednoduše namontovat šestiděrový kotouč na náboj s Centerlock standardem. Duralové tělo adaptéru má vnitřní tisícihran, jenž se nasadí na náboj a na něj pak přijde nasadit kotouč, který se zajistí speciální nerezovou podložkou se šesticí integrovaných duralových kolíků. Vše pak stáhne duralová matice, stejná jako u shimanovského originálu. Jen pozor na provedení matice, protože my jsme testovali starší verzi na náboje s rychloupínákem, kde má matice vnitřní drážkování, ale toto provedení nepasuje na pevné osy, kde je potřeba mít matici s drážkami po obvodu. Tedy stejně, jako to dodává Shimano kvůli průchodnosti různých typů os. Tu už výrobce dodává u aktuálního provedení a stahuje se stejným klíčem, jako vnější misky závitového středového složení Shimano. Při objednávání adaptéru tedy doporučujeme přeptat se na typ matice kvůli kompatibilitě.

Montáž adaptéru s celkovou hmotností 23 gramů je blesková a vše do sebe krásně zapadá. Dokonce si dovolíme tvrdit, že vnitřní tisícihran sedí na náboji lépe, než některé laciné kotouče s originálním drážkováním. Šestice kolíků zapadne do kotouče přesně, takže na nechtěný pohyb zde nebyl velký prostor a při testu zablokované brzdy s cukáním kola vpřed a vzad jsme zaznamenali jen minimální vůli, takže vše drží spolehlivě. Stranová odchylka od originálního kotouče na Centerlock byla při testu ve třmenu brzdy minimální, takže vše pasuje, jak má. Za 549 korun tedy možnost, jak napasovat klasický kotouč na Centerlock náboj.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Delty inspirují…

Přestože můžeme v poslední době hovořit doslova o boomu silničních kol na kotoučových brzdách, stranou zájmu konstruktérů nezůstávají ani…

  • Datum: 28. 03. 2017
  • Kategorie: Technika

Nový rychlostní rekord na kole!

Eric "The Red Baron" Barone zase zrychlil. Podívejte se na nový rychlostní rekord bve sjezdu na kole. Tento francouzský rychlík opět po…

  • Datum: 30. 03. 2017
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru