Jestliže má značka Merida špičkový silniční model Scultura a ostrý cyklokrosový univerzál Mission CX, tak je nemyslitelné, aby nenabídla i podobně do detailu dotažený gravel. Tím je Silex, ať už s hliníkovým či karbonovým rámem, v obou případech však s jasným poznávacím znamením v podobě masivní vysoké hlavové trubky a jízdními vlastnostmi trochu odskočenými oběma výše zmíněným kolům.
Ostré rysy
Zdá se, že zatímco u horských kol i silnice tíhne značka k uhlazenějším tvarům, tady se konstruktéři, co se týče ostrých linií, vyřádili. Kónická hlavová trubka s méně výrazným charakteristickým „zobákem“ totiž přechází do horní i spodní trubky trochu ostřejším, navíc ještě graficky podpořeným přechodem, jenž pak u obou trubek lehce navazuje. U té horní je to dokonale dotažené až k sedlové trubce a do sedlových vzpěr napojujících se až před ní. To umožnilo instalaci svěrné objímky sedlovky do horní trubky, takže to vypadá, jako by někdo zapomněl namontovat stahovací objímku. Spodní trubka má rovněž profil vícehranu a masivní přechod do řetězových vzpěr je tím, co jednak zaujme na pohled, ale navíc za jízdy pracuje na maximum pro torzní tuhost celku. Řetězové vzpěry si ... více v Cykloservisu č. 16/2019
Že se cenová dostupnost nemusí vylučovat se sportovností, to dokládá testovaný 29“ hardtail Skylab 7.0 jihočeské značky Galaxy. S cenovkou…
Author Egoist je dlouhá léta synonymem ryze závodního bikingu a je koncipován pro ty jezdce, kteří dají přednost špičkovému osazení před…