Cyklokrosová mise
A rozhodně úspěšná, dalo by se potvrdit v případě cyklokrosového speciálu Merida Mission CX 8000, což je nejvýše postavený model. Mission přitom není kolem, jež by na letošek prošlo pouhým faceliftem, ale konstruktéři začínali takřka s nepopsaným listem papíru. Každý detail zde má své jasné určení, a přestože jde o závodní cyklokrosku, měla by nabídnout univerzální přesah, třeba i jako tréninková silnička či okrajově líznout i kategorii gravel.
Ocenění? Zaslouženě!
Mission sice bude dostupný i na hliníkovém rámu, ale na závodní pojetí jízdy mezi ploty jednoznačně patří karbon, a to hned v nejlepší verzi CF3, která by měla zaručit jak maximální tuhost, tak potřebnou flexibilitu. Zní to sice jako otřepané klišé všech konstruktérů rámů, ale po svezení nelze než s tím souhlasit. I díky celkovému zpracování a designu získal tento model významné ocenění Design & Innovation, rozhodně právem. Cílem bylo sladit rám s celkovým pojetím kolekce značky, k níž na první pohled potvrzuje příslušnost kónická hlavová trubka s výrazným horním „zobákem“. Zajímavé je, že v těchto partiích jsou ještě patrné nějaké ostřejší profilace, které ovšem u horní trubky směrem dozadu zcela mizí. Důvodem je nutnost nosit kolo při závodech na rameni a nikdo nechce být otlačený od ostrých hran, na což myslí i UCI, jehož všechna pravidla pro schválení rámu konstruktéři respektovali. Nicméně ... více v Cykloservisu č.2/2019
Jméno Orion je úplnou novinkou v kolekci naší největší cyklistické značky a s cenovkou 34 990 korun se tento devětadvacítkový hardtail zdá…
Rámy s logem RB měly vždycky určitý punc originality, který si s sebou nesou i v současné době jakési konstruktérské uniformity. Kruhové…