Klasika od Lezyne, tak by se dalo označit přední světlo Classic Drive 700 XL. Sice není v nabídce žhavou novinkou, ale nová je verze s netradiční, dnes moderní povrchovou úpravou, v tomto případě nazvanou Neo Metallic, kdy leštěné tělo hází modro-fialové odlesky. Cena této verze je 2090 korun. Vedle toho je nabízeno rovněž ve standardním černém nebo leštěném provedení. Číslo 700 v názvu značí samozřejmě maximální výkon světla v lumenech.
Z hlediska konstrukce i USB dobíjení se jedná o klasiku své kategorie, ovšem výkonem je světlo vzhledem k rozměrům i příznivé hmotnosti 124 gramů výrazně nadstandardní. Je to především zásluha velmi propracované optiky, která z jediné výkonné „chip“ LED diody dokáže vyždímat maximum. Sedm set lumenů je doplněno parádně jednolitým, nečekaně širokým světelným kuželem s výrazným středem. Hlavně však bez jakýchkoli nežádoucích odlesků či hluchých míst – jinými slovy mezi podobně výkonnými světly patří testovaný model na absolutní špičku.
Nabíjení se provádí přes standardní utěsněný micro-USB port, přičemž z úplného vybití nám plné nabití bylo signalizováno za dvě a tři čtvrtě hodiny. Celkem osm režimů svícení či blikání se může zdát skoro až zbytečně moc a je pravda, že proklikat se nabízenými režimy dokola chvilku trvá, ovšem pětice intenzity stálého svícení je z hlediska výkonu zvolena promyšleně. Na druhou stranu tři módy blikačky jsou už maličko rozmařilostí a jediný by nám úplně postačoval. Bude-li ale majitel hračička, bude spokojen.
Nejvýkonnějších 700lm, mód nazvaný Overdrive, znamenal výdrž lehce přes dvě hodiny, což není vzhledem k velikosti světla vůbec špatné. Každopádně tento nejsilnější režim je v reálu plně použitelný pro noční jízdu terénem, a to prakticky toutéž rychlostí jako za bílého dne, bavíme-li se o standardních lesních pěšinách a polních cestách, nikoli o tvrdém technickém terénu. Prokreslení terénu před kolem je díky bílému světlu fantastické. Ovšem ani druhý nejsilnější režim nazvaný Blast s rovnými čtyřmi sty lumeny není o mnoho horší, neboť stále dovoluje rychlou jízdu mimo asfalt, přičemž výdrž na jedno nabití byla v tomto případě přes tři a půl hodiny. Následující mód Enduro s 250 lumeny již znamenal výdrž těsně pod šest hodin, takže budeme-li promyšleně kombinovat tři nejsilnější režimy, bez problémů nám baterie vydrží čtyřhodinový zimní noční biking. Pak zde ale máme ještě 150 lm s udávanou výdrží až jedenáct hodin, nebo super-ekonomický mód s pouhými patnácti lumeny a údajnou výdrží 95 hodin (!!!), přičemž dva posledně jmenované režimy jsme z hlediska výdrže již neměřili. Ten úplně poslední je skutečně jen na dojetí, abychom byli na silnici trochu vidět. Tři režimy blikačky, s možností pulsujícího světla, pak nabídnou výdrž od deseti do dvaceti hodin.
K výkonu nelze mít připomínku. Je to jen pár let nazpět, kdy jsme žasli, že shodně velké světlo může mít tři sta lumenů, zde máme k dispozici více než dvojnásobek. Samotná hodnota v lumenech však nemusí být ještě výhrou, zde je tím nejdůležitějším její kombinace s dokonale jednolitým a širokým světelným kuželem. Chválíme také vystouplé tlačítko, sloužící současně jako indikátor stavu baterie, kdy jej bez problémů nahmatáme i poslepu a v teplých zimních rukavicích. Hodně pevný je systém uchycení, byť nelze z držáčku vysunout samotnou svítilnu, která je k němu jednoduše přišroubována – tudíž z řídítek vždy odepínáme světlo kompletní, i s držákem, to však ničemu nevadí.
Náš verdikt? Z hlediska poměru rozměry/výkon je testovaný model od Lezyne jednoduše dokonalý.
(kad)
Bikepackingovým brašnám dosud v sortimentu značky Ortlieb chyběl speciální model na přední vidlici, což řada vyznavačů jízdy „napůl…
Středová složení mají dnes tolik standardů, že vyznat se v nich a správně vybrat je leckdy oříšek. Nicméně vždycky je tím hlavním, tedy…