Dosavadní zkušenosti s testováním kol francouzské značky Lapierre ukazují, že kategorizace, nebo chcete-li zaškatulkování podle jednotlivých disciplín, přesně odpovídá zadání a daný stroj naprosto plní očekávání svého majitele. Platilo to pro all-mountain Zesty, jeho trailovou variantu i maratonské či XC fully XR. Nové provedení závodního hardtailu ProRace pak rozhodně není výjimkou a nekompromisní výkon spolu s maximem komfortu jsou modlou, k níž konstruktéři bezmezně vzhlíželi.
Konstrukcí k výkonu i pohodlí
Pokud si vybavíte předchozí variantu modelů ProRace SAT, pak právě dodatek SAT je tím, co stálo za nadstandardní mírou pohodlí a tlumicích schopností zadní stavby. Šlo o elastomer vložený do napojení jakéhosi prodloužení sedlových vzpěr na horní rámovou trubku, přičemž sedlové vzpěry byly z boku napojené ještě na sedlovou trubku. Rám nepostrádal optické nakrčení horní trubky za hlavou a celkově byl trochu „hrbatější“. Tomu je ale konec, aktuální ProRace totiž sází na přímý a jednodušší střih předního trojúhelníku, elastomer ze hry vyloučil a sedlové vzpěry lehce vyhnul směrem ven, aby je následně protáhl a napojil až na horní trubku téměř deset centimetrů před tou sedlovou. Tu ale díky konceptu 3D Tubular, používanému už od roku 2015 u silničních kol, uctivě obcházejí, aniž by se jí dotkly. Tohle řešení tak přenese rázy od zadní stavby nikoliv na sedlovou, ale až horní trubku a nabídne tak mnohem delší prostor pro jejich rozložení a utlumení. Musíme už předem potvrdit, že to funguje skvěle a vypadá tak trochu jako legendární Triple Triangle provedení od GT, ovšem bez zmíněného napojení na sedlovou trubku. Více v Cykloservisu č. 18
Evoluce One-forty Dlouho jsme čekali na devětadvacítkovou verzi modelu One-Forty, a Merida si opravdu dala na čas, jenže když chcete…
Čtveřice písmen na spodní trubce testované devětadvacítky odkazuje na známou sportovní značku, a přestože nejde o závodní model,…