logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Francouzský závodník. Lapierre Pro Race

Francouzský závodník. Lapierre Pro Race

Datum: 28. 11. 2022

Dosavadní zkušenosti s testováním kol francouzské značky Lapierre ukazují, že kategorizace, nebo chcete-li zaškatulkování podle jednotlivých disciplín, přesně odpovídá zadání a daný stroj naprosto plní očekávání svého majitele. Platilo to pro all-mountain Zesty, jeho trailovou variantu i maratonské či XC fully XR. Nové provedení závodního hardtailu ProRace pak rozhodně není výjimkou a nekompromisní výkon spolu s maximem komfortu jsou modlou, k níž konstruktéři bezmezně vzhlíželi.

Konstrukcí k výkonu i pohodlí

Pokud si vybavíte předchozí variantu modelů ProRace SAT, pak právě dodatek SAT je tím, co stálo za nadstandardní mírou pohodlí a tlumicích schopností zadní stavby. Šlo o elastomer vložený do napojení jakéhosi prodloužení sedlových vzpěr na horní rámovou trubku, přičemž sedlové vzpěry byly z boku napojené ještě na sedlovou trubku. Rám nepostrádal optické nakrčení horní trubky za hlavou a celkově byl trochu „hrbatější“. Tomu je ale konec, aktuální ProRace totiž sází na přímý a jednodušší střih předního trojúhelníku, elastomer ze hry vyloučil a sedlové vzpěry lehce vyhnul směrem ven, aby je následně protáhl a napojil až na horní trubku téměř deset centimetrů před tou sedlovou. Tu ale díky konceptu 3D Tubular, používanému už od roku 2015 u silničních kol, uctivě obcházejí, aniž by se jí dotkly. Tohle řešení tak přenese rázy od zadní stavby nikoliv na sedlovou, ale až horní trubku a nabídne tak mnohem delší prostor pro jejich rozložení a utlumení. Musíme už předem potvrdit, že to funguje skvěle a vypadá tak trochu jako legendární Triple Triangle provedení od GT, ovšem bez zmíněného napojení na sedlovou trubku. Více v Cykloservisu č. 18

DALŠÍ ČLÁNKY

Evoluce Merida One-Forty, fotogalerie

Evoluce One-forty Dlouho jsme čekali na devětadvacítkovou verzi modelu One-Forty, a Merida si opravdu dala na čas, jenže když chcete…

  • Datum: 19. 12. 2022
  • Kategorie: Testy kol

Fotogalerie, HEAD X-RUBI

Čtveřice písmen na spodní trubce testované devětadvacítky odkazuje na známou sportovní značku, a přestože nejde o závodní model,…

  • Datum: 20. 02. 2023
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru