Evoluce One-forty
Dlouho jsme čekali na devětadvacítkovou verzi modelu One-Forty, a Merida si opravdu dala na čas, jenže když chcete dotáhnout vývoj do puntíku, asi nelze jinak. Aktuální model tak dokázal překvapit oproti sedmadvacítkovému předchůdci natolik odlišnou konstrukcí, geometrií i jízdním projevem, že se čekání vyplatilo. A to neříkáme, že původní One-Forty byla špatná, naopak, ale novinka už není jen trailbike, je „aggressive trail“ řečeno jazykem současnosti.
Všechno je jinak
Našimi testy prošly za ty roky už tři předchozí generace modelu, a zatímco to vždy bylo o lehkém jízdním projevu na pomezí maratonu a trail stylu, aktuální provedení se přiklonilo víc k enduru a současným trendům. Žádný přepákovaný jednočep, žádný virtuál ani plovoucí tlumič, to je minulost. Nový rám sází na pružnost materiálu nahrazující zadní čep, prodloužené řetězové vzpěry s hlavním čepem až před středovým pouzdrem a vertikální ramínko přepákování na tlumič. Celý design rámu je tak nový, že kromě tvaru hlavové trubky u karbonové verze nenajdeme žádný prvek, jenž by odkazoval na charakteristické rysy táhnoucí se napříč generacemi. Testované hliníkové provedení One-Forty 700 je nejlepším modelem na hliníkovém rámu, o čtyřicet tisíc výš pak začíná karbon. Na otázku, zda je hliník schopen na pozici zadní stavby zastat svojí pružností chybějící čep, jasně odpovídají testy v laboratořích ZEDLER Institute, kde konstrukce překonala všechny ... více v Cykloservisu č. 19/2022
Čtveřice písmen na spodní trubce testované devětadvacítky odkazuje na známou sportovní značku, a přestože nejde o závodní model,…
Malý náklaďák Tern Vozit se po městě v autě a trčet v kolonách, nebo si za cenu ojetiny pořídit kompaktní nákladní elektrokolo a být…