logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • FOX, více zdvihu, méně gramů

FOX, více zdvihu, méně gramů

Datum: 10. 06. 2023

Více zdvihu, méně gramů

Teleskopická sedlovka je po kotoučovkách a nášlapných pedálech jedním z dalších zásadních komponentů, které dokážou navýšit užitnou hodnotu kola, a zdaleka už to neplatí jen pro enduro nebo trailbiky. V XC pelotonu jich je čím dál víc, E-SUV třída je využívá pro snadnější nastupování a ušetřen nezůstal ani gravel. Hmotnost je pak jediným protiargumentem, jímž odpůrci oponují, byť už ani tohle není až tak markantní.

Jistě, teleskopku vážící 700 i víc gramů asi na kole nechce každý, ale když může mít i jen něco přes 300 gramů, pak je to na zvážení. Fox aktuálně přichází s rozšířením své řady odlehčených teleskopických sedlovek Transfer SL o modely s vyšším zdvihem 125 a 150 milimetrů. Tedy žádné snížené zdvihy kvůli úspoře hmotnosti, ale plnohodnotný zdvih (pro trail a XC), kdy jen enduro se svými hodnotami atakujícími dvoustovku je jakousi pomyslnou metou.

Sedlovky Transfer SL jsou zhruba o 25 % lehčí než jejich sestry bez SL přívlastku a v průměru 27,2 mm mají zdvih 50 nebo 70 milimetrů, při hmotnosti startující na 327 gramech. Průměr 30,9 mm už nabídne zdvih 75 nebo 100 milimetrů a logicky největší průměr 31,6 mm má zdvihy 75, 100, 125 a 150 (437 g) milimetrů. Mechanické provedení fungující díky vnitřní ocelové pružině nabídne zajištění pouze nahoře a dole, nelze tedy volit libovolnou pozici sedla, jako u standardní hydraulické varianty se vzduchovou pružinou. Kvůli co nejnižší celkové délce, aby neomezovala zasunutí do rámu, je ovládání utopené v trubce sedlovky, takže bovden vyčnívá jen minimálně. Nechybí jednoduché nastavení sklonu sedla dvojšroubovou kolíbkou, ovšem ta není spuštěna tak dolů jako u foxí klasiky. Samozřejmostí je nabídka černého Performance i Kashima Factory provedení a ceny se pohybují od necelých devíti do třinácti tisíc, dle průměru a provedení Performance či Factory.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Rámová brašna BBB, BSB-65L

Pokud jste cyklističtí estéti a milujete i kvalitu na svém kole, to znamená, že byste si jen tak nějakou brašnu na své kolo nedali, tak…

  • Datum: 20. 06. 2023
  • Kategorie: Technika

American Classic opět na scéně

AC opět na scéně Ráfky, náboje a výplety značky American Classic byly vždy známé svojí nízkou hmotností, špičkovým zpracování a celou…

  • Datum: 20. 06. 2023
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru