Cyklistická značka shodného jména, jako má slavná hudební skupina, kterou znají hlavně fanoušci Phila Collinse, kola za hodně příznivé ceny a k tomu docela slušné osazení i základ. Prostě hodně muziky za málo peněz, tady si to o příměr zkrátka říká. Sportovní řetězec Intersport tak s koly vlastní značky Genesis aktuálně docela slušně šlape na paty zavedeným cyklistickým značkám. Netestujeme sice zrovna často kola za patnáct tisíc, natož když jsou ještě v akci za částku o pět tisíc nižší, ale co vlastně takový bike nabídne, jak se na něm jede a pro koho bude ideálním sportovním náčiním?
Levný neznamená špatný!
Uveďme se do obrazu, abychom měli o značce jasnější představu, protože rozhodně nejde jen o kola základní cenové kategorie. Když prozkoumáme nabídku, tak najdeme cenově jak základní, tak střední modely, kde poměr kvality osazení a výsledné ceny nastavil prodejce hodně zajímavě. Ani karbonový rám není výjimkou, a pokud někdo řeší dilema tradiční cyklistická značka versus značka sportovního řetězce, tak musí vzít v potaz, že to Shimano, Tektro, Suntour nebo Sram a Rock Shox jsou přece tytéž komponenty, jen osázené na jiném rámu, který sám o sobě není tím základním dělícím prvkem pro výslednou cenu. Na ní se podepisuje hlavně délka distribučního kanálu, což tady hraje ve prospěch Intersportu. Genesis nemá své vidlice, přehazovačky nebo kliky, jak je občas vidět, tohle jsou tytéž díly jako u ostatních značek. Tohle není propaganda, jen určité boření mýtů a úvod pro pochopení značky, která, stvořena pro vlastní řetězec bez mezičlánku, může směle konkurovat zajímavou cenou při stejném osazení i podobném, ne-li shodném rámu ... kompletní test naleznete v Cykloservisu č. 7/2023
Rychlý hardtail je klasika, a pokud kombinuje komfortní posed, lehký jízdní projev a dobrou ovladatelnost, je pro většinu vyznavačů lehkých…
V případě novinek nás letos značka Giant zásobuje opravdu štědře, a co se týká elektrokol, není to jen o odlehčených topmodelech…