Závodní přilba s dokonalým odvětráním, atraktivním designem a nízkou hmotností, takový je model Scorpio domácí značky Force. K tomu nabídne rovněž velmi jisté usazení na hlavě, celoplošné pokrytí skořepinou a nepřehlédnutelnou grafiku, jež o to více vynikla v námi zkoušené výrazně „fluo“ zelené barvě. Podíváme-li se na cenovku, tak za 1799 korun lze jen těžko zvolit lépe.
Nízká hmotnost, v tomto případě jen 240 gramů (velikost L-XL), se vůbec nemusí vylučovat s hlubším skeletem, jenž bývá právě pro usazení na hlavě zásadní. Stejně tak se nemusí vylučovat s atraktivním závodním tvarem – model Scorpio totiž sedí na hlavě naprosto příkladně a univerzálně řešené vnitřní vytvarování skeletu zaslouží pochvalu. Na příjemném pocitu se podílí vyspělý upínací systém tvořený minimalistickou plastovou čelenkou ukotvenou k tělu přilby pouze vpředu v oblasti spánků, bez jakékoli zadní vzpěry. Toto řešení umožňuje vzájemný lehký pohyb čelenky vůči přilbě a v reálu je příjemné, a to i zásluhou nadstandardního polstrování, které nechybí ani z vnitřní strany stavitelného mechanismu s kolečkem. Trochu netradiční, ovšem dobře fungující, je použití jednodílně řešené výstelky, doplněné o otvory v místech průduchů, a to s praktickou síťkou. Pokud by o tuto ochranu proti vlétnutí hmyzu někdo nestál, není nic jednoduššího, než síťku z výstelky vystřihnout, my bychom ji tam ale určitě nechali. Praktickým detailem je také polstrování na řemíncích pod bradou.
Skelet přilby se sedmadvaceti ventilačními otvory je skvělým společníkem pro letní horka a my jsme si užívali šumavská stoupání i při teplotě blížící se třiceti stupňům. Výstelky fungují jako účinné „lapače“ potu, a byť tenká síťovina má tendence vlasy lehce připlácnout k hlavě, nemá to vliv na celkově výborné odvětrání. Nejzásadnějším detailem konstrukce je ale kompletní pokrytí skořepinou. „Double In-mold“ provedení využívá celkem čtveřici k sobě dokonale doléhajících dílců skořepiny, kdy ten hlavní překrývá nějakých osmdesát procent povrchu, takže je zde maximálně předejito nežádoucímu rozlomení přilby při nárazu. Další trojice dílců skořepiny má samozřejmě z části i estetickou úlohu, kdy účinně zabraňují omačkání povrchu tvrzeného polystyrenu třeba při nešetrném transportu přilby. Aby bylo bezpečnosti učiněno zadost, nemohou chybět ani reflexní nálepky. Z našeho pohledu tedy vše dotaženo k dokonalosti.
Přilba je nabízena ve dvou velikostech S-M (54-58 cm) a L-XL (58-62 cm), a stejně tak dvou barvách, konkrétně „fluo“ zelené nebo bílé.
(kad)
Švédská značka POC nezná kompromisy. V bezpečnosti, použitých materiálech i kvalitě zpracování. Zdaleka už to nejsou pouze špičkové přilby…
Aerodynamika se začíná stávat zaklínadlem u silničních kol, kde jí podléhají nejen profilace trubek, ale i špičkové vysoké ráfky řeší…