Aerodynamika se začíná stávat zaklínadlem u silničních kol, kde jí podléhají nejen profilace trubek, ale i špičkové vysoké ráfky řeší povrchovou úpravu, která by dokázala ušetřit nějaký ten watt výkonu. O upnutém oblečení a návlecích na tretry i pro letní horko pak ani nemluvě. A v přilbách to platí zrovna tak, tedy nemyslíme přímo časovkářské kousky kapkovitého tvaru, jenž jsou vyloženě aerodynamickými speciály, ale u běžných závodních silničních přileb, kde se po letech honby za gramy a ventilací začíná sledovat i aerodynamický odpor.
V kolekci přileb BBB patří k zástupcům tohoto trendu bezesporu model Tithon, jenž byl přímo zkonstruován pro to, aby dokonale krájel vzduch a přitom si v něm jezdec neuvařil hlavu. Dokonalá symbióza aerodynamiky a ventilace se tedy snoubí v modelu, jenž na první pohled zaujme hladkým tvarem a dvojicí velkých čelních otvorů. Samozřejmostí je in-mold provedení se skořepinou přetaženou až na spodní okraj a lehce dovnitř, takže i na odolnost při převozu je zde myšleno. Celá horní plocha a boky jsou hladké, bez výraznějších profilací, a jen na čele jsou dva velké otvory, které mají své protějšky na zadní straně. Tam jsou ale tři, protože k prostřednímu přísluší drobný čelní otvor umístěný zevnitř lehce nad obočím tak, aby rovněž nasával vzduch a prostředním kanálem jej odváděl dozadu. Ventilace je u tohoto modelu až překvapivě účinná a v chladnějším počasí je dobře cítit na hlavě, kudy vzduch proudí. Trojice kanálů tak dokáže zaručit výbornou ventilaci i bez toho, aby byla přilba děravá jako řešeto. V kombinaci s dokonalým krájením vzduchu díky hladkému povrchu je to tedy optimální funkce pro rychlou jízdu na silničce i ve vyšších teplotách.
Usazení na pohled trochu nižší, ale jinak dostatečně hluboké přilby je na hlavě hodně jisté díky stahovací čelence ve dvou třetinách obvodu, kterou doplňuje celistvá výstelka vedoucí až na plastové překrytí ventilačního otvoru na čele. Další výstelky rovněž směrově odpovídají proudění vzduchu, takže usazení na hlavě, snadné stahování kolečkem vzadu, navíc výškově stavitelné, to jsou další plusy této přilby. Měkké popruhy jsou příjemné a nikde nedřou, standardní přezka pak nepřekvapí, ovšem postrádali jsme reflexní plochu vzadu, byť měla testovaná verze „fluo“ zelené panely na bocích a od čela až na temeno. Testované elko (58-62 cm) sedne i jezdci s větší hlavou a zatíží ji přijatelnými 289 gramy, aby jeho peněženku odlehčila o 2290 korun, což za špičkovou závodní přilbu není zase tak moc. Navíc masa materiálu slibuje výbornou ochranu při pádu a tenhle model by mohl díky absenci otvorů na temeni po asfaltu lépe klouzat. Ale na to raději nemyslet, spíš si rozmyslet, jakou z pěti barevných kombinací zvolit.
(už)
Kolekce Haven Singletrail vznikla pro perfektní designové vyladění jezdce od hlavy až po paty - součástí této kolekce jsou pánské a dámské…
Návleky na kolena bývají celosezónním doplňkem, jehož praktičnost oceníme od pozdějšího jara až do začátku podzimu. Právě přechodové…