logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Felt QX85

Felt QX85

Felt QX85

Ani fitness, ani kros, zkrátka allround, tak nazývá značka Felt model, který kombinuje krosový rám s pevnou vidlicí, kotoučovkami a úzkými, téměř silničními plášti. Svezení je to přitom velmi pohodlné, svižné a na jízdu po okolí možná až moc vyzývající k vyšším výkonům.

felt_kolo_01

Tuhost, rychlost, poslušnost

Rám je na první pohled téměř totožný s krosovými modely, protože světlost zadní stavby v místě průchodu pláště je dost velká, takže by se tam bez problémů vešly klasické krosové pláště. Geometrie rovněž sází na celkem pohodlný posed, ovšem s rukama nepatrně níž díky pevné vidlici, takže jezdec nesedí jako na výletním kole, ale je lehce zapřen o řídítka a posed jej doslova nutí pořádně za ně zabrat a šlápnout silou lehce před sebe, aby z kola dostal maximum. Geometrie je tedy jakýmsi kompromisem mezi krosem, fitnes kolem a silničkou, prostě allround.

Rám přitom sází na výraznou tuhost, což by pro výletní kolo nebyla zase tak prioritní vlastnost. Zde ovšem vyšší felt_trubkaprofil spodní trubky u hlavy přecházející ve výraznou šíři u středového pouzdra nese prapor tuhosti hrdě vztyčený. Horní trubka s mírně nahrbeným profilem té spodní v tuhosti sekunduje a zadní stavba s bytelně vyhlížejícím přechodem sedlových vzpěr na sedlovou trubku nijak nezaostává. Zabrat a jet naplno vpřed, to zde platí stoprocentně, i díky pevné duralové vidlici, která sice masivně vypadá, ale nabídne i určitou míru komfortu. Samozřejmě zapomeňme na jízdu v terénu, tam nepatří nejen vidlice, ale ani pláště Vittoria s jemnými odvodňovacími drážkami, které jsou určené stoprocentně na silnici.

První šlápnutí do pedálů se nese ve znamení bezztrátového přenosu síly na pohyb vpřed. Větší převodníky odpovídající krosovým převodům nabídnou plynulý rozjezd a ideální frekvenci šlapání. Jakmile se kolo rozjede, jezdec má neustále pocit, že by měl ještě zrychlit. Sportovní posed totiž jako by vyzýval k silnějšímu zapírání se o pedály. Hmotnost jezdce je rozložená na střed kola a nohy zkrátka tlačí před sebe do vyššího výkonu. Lehkost jízdy je celkem slušná, minimální valivý odpor plášťů a tuhý rám jezdce nijak neomezují. Přesto je ale míra komfortu na sedle dostatečná. Je to dáno i dvojitým průměrem sedlové trubky rámu, kdy je zhruba od poloviny směrem ke středovému pouzdru výrazně rozšířená, takže tuhost je navýšena, ale sedlovka má průměr 27,2 mm, pro lepší absorpci rázů. Při jízdě ze sedla felt_predekrám nevykazuje nárůst boční flexe, takže v tomto směru rovněž není celkový výkon omezen.

Z hlediska ovladatelnosti je kolo tak trochu výjimečné, protože v nižší rychlosti se v zatáčce tváří skoro jako silnička a má tendenci zatočit doslova na pětníku. Ovšem s narůstající rychlostí mu stabilita výrazně narůstá a do zatáčky už najíždí mnohem plynuleji a je cítit výraznější výška přední vidlice, která nedovolí zatočit tak ostře, ale zajistí plynulé zatočení, byť vzhledem k nízko položenému těžišti bez nutnosti kolo nějak přemlouvat. Začátečníkům tedy ve vyšší rychlosti poskytne dostatečnou oporu a nevyvede je z rovnováhy.

Vzhledem k využití kola na silnici se nám trochu diskutabilní jeví použití kotoučovek, ačkoliv lze kolo přestrojit na hrubé pláště a směle vyrazit na polní cesty. S ráfkovými brzdami a ještě užšími plášti by to byl téměř čistý fitness stroj, s hrubšími plášti pak kros s pevnou vidlicí, takto je to opravdu jakýsi mix, dle nás ideální pro zimní trénink, kdy budou brzdy v marastu naprostou jistotou a širší pláště na silnici bezpečnějším spojencem. Díky návarkům a závitům v sedlových vzpěrách lze nasadit nosič, takže kolo může být dobrým spojencem i pro cestovatele. Pro „jízdu po okolí“, tedy allround, jak výrobce označuje tento typ kola, je ale vše naprosto v pořádku a majitel tohoto stroje si jízdu vychutná bez jakéhokoliv omezení.

Vybavení kola:

Rám: Alu 6061

Vidlice: Felt Alloy

Kliky: Shimano FC-M43, 26-36-48

Brzdy: Shimano BR-M446

Řazení: Shimano Deore

Přehazovačka: Shimano Deore

Přesmykač: Shimano Alivio

Náboje: Shimano HB-M435

Ráfky: WTB Dual Duty XC

Pláště: Vittoria Randonneur, 32-622

Kazeta: Sram PC-950, 11-32/9

Sedlo: Felt

Sedlovka: Felt

Řídítka: Felt

Představec: Felt

Hmotnost: 12,7 kg

Cena: 18 990 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Amulet 10.300 29 Big Jose!

Na číslovku v názvu kola označující jeho hmotnost jsme si u amuletu již zvykli, ovšem přízvisko Big Jose, patří nově devětadvacítkám,…

  • Datum: 30. 04. 2012
  • Kategorie: Testy kol

Rock Machine Heatwave 70

Biky určené pro pohodové ježdění a zábavu, tak by se dala charakterizovat nejen kolekce XC Fun, ale hlavně její zástupce Heatwave z nižších…

  • Datum: 30. 04. 2012
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru