logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Felt Q820 - test kola

Felt Q820 - test kola

U celoodpružených modelů sází Felt na originální systém odpružení a u pevných na originální design, kde několik detailů určuje charakteristiku celé kolekce, nejinak je tomu u testovaného zástupce řady Q, která je určena pro rekreační a sportovní ježdění.

Felt Q820

Stabilita a tuhost

Felt Q820Rám ze šestitisícové řady duralu kombinuje masivní spodní trubku s profilem přecházejícím od elipsovitého u hlavy, přes kruhový uprostřed až po výrazně rozšířený u středového pouzdra, s horní trubkou ostřejších tvarů. Ta má vpředu lehké nahrbení a průřez mnohoúhelníku a totéž, ovšem v opačném gardu, u sedlové trubky. Vedení lanek je ukryto pod spodní trubkou, hadička zadní brzdy se táhne pod tou horní. Stejně jako je pro Felt typické hydroformní tvarování předního trojúhelníku, tak totéž platí pro zadní stavbu. Sedlové vzpěry mají elipsový profil a před sedlovou trubkou je spojuje dlouhý svár, takže suplují jakousi stylizovanou monostay, neumožňující kvůli absenci otvoru případné uchycení blatníku. Originálně tvarované patky přecházejí do řetězových vzpěr, které jsou, stejně jako sedlové, prosty jakéhokoliv prohnutí.

Posed je poměrně natažený, s čímž koresponduje celková geometrie rámu. Jezdec má ruce výrazně před sebou, ovšem neleží tolik na řídítkách díky jejich výraznější hloubce a vyšší pozici. Hmotnost jezdce ale není situována vyloženě dopředu, rozložení je optimálně uprostřed rámu. Sedlo je dostatečně vzadu, takže jezdec šlape mírně před sebe.

Felt Q820

První, co se při rozjezdu projeví, je maximální tuhost rámu, který nedovoluje žádné prohýbání, a to ani při jízdě ze sedla. Maximálně tuhý rám ovšem dá tuto vlastnost jezdci pocítit hlavně v terénu, kde mu v sedle téměř nic nedaruje. Částečně to sice zachraňují pláště s dostatečnou tlumicí schopností, nicméně sportovnější projev na sedle je i přes jeho komfortní polstrování dost znatelný.

Ovládání kola nevyžaduje ruku zkušeného jezdce, ale díky stabilní geometrii se kolo jistě vede a změna směru je plynulá, ovšem nikoliv příliš líná. Těžiště v rozumné výšce umožňuje plynulé naklápění do zatáčky, ale ostřejší vracečky vyžadují dost výrazný povel do řídítek. Na rovině to není problém, plynulé cestičky bike zvládá lehce. Akcelerace je i přes vyšší hmotnost poměrně slušná a rovněž celková lehkost jízdy je na solidní úrovni.

Felt Q820Ve stoupáních je znát delší geometrie, takže kolo se nestaví na zadní ani v nejprudších pasážích. Navíc poměrně dlouhé sedlo ještě zvyšuje stoupací schopnosti. Ve sjezdech přijde ke slovu sto milimetrů zdvihu vidlice, která se díky výrazné citlivosti ve výjezdech snadno zamyká z řídítek. Vidlice dobře kopíruje terén a zklidňuje jinak tvrdší projev rámu. Stabilní vedení kola v rychlých sjezdech nabídlo jistotu, v technických pasážích bychom možná uvítali vyšší zdvih vidlice, případně kratší představec. Přesunutí těžiště za sedlo bylo v prudkých sjezdech samozřejmostí, velmi příjemné jsou táhlé zatáčky, kde bike ukázal plynulý průjezd a dobré zrychlení. Vzhledem k dominanci ve stoupáních geometrie příliš neulehčuje odskočení terénních nerovností přitažením řídítek, ale při výraznější pobídce se kolo dokáže odlepit od země.

Mix komponentů byl, vzhledem k ceně, téměř kompletně v režii značky Sram a proti funkci řazení nemáme výtky, stejně tak k chování dostupných brzd z řady Juicy, kterým větší přední kotouč rozhodně přidal na výkonu. Kolům určitě sluší červené niply a ráfky WTB se ukázaly jako dostatečně odolné. Vlastní pláště nabídly dobré tlumení a hrubší vzorek schopný podržet jezdce na měkkém podkladu. Pro sportovní ježdění tedy rozumný mix osazení na jinak tuhém a designově velmi zajímavém rámu, který nabídne lehký a stabilní projev.

Plusy: tuhost, stabilita, výjezdy

Minusy: tvrdší zadek

Rám: Alu 6061 DB

Vidlice: Suntour Raidon LO 100 mm

Kliky: Truvativ Firex GXP 22-32-44

Kazeta: Sram PG-950 11-32/9

Řetěz: Sram PC 951

Řazení: Sram X.9 Trigger

Přehazovačka: Sram X.9

Přesmykač: Sram X.7

Brzdy: Avid Juicy 3 185/160 mm

Náboje: Shimano M475

Ráfky: WTB SX-24

Pláště: Felt TAR 2,1‘‘

Sedlo: Felt

Sedlovka: Felt

Řídítka: Felt

Představec: Felt

Hmotnost: 13,2 kg

Cena: 24 990 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Giant Trance X3 - test kola

Přesně tak si připadá milovník technických pasáží, rozbitého terénu, krkolomných stezek a náročných sjezdů, jakmile osedlá tento model.…

  • Datum: 06. 06. 2011
  • Kategorie: Testy kol

Race Bike CRR 29 - test kola

Domácí výrobce Race Bike slaví v současnosti největší úspěchy s celoodpruženou řadou IQ, nicméně jedním z úplně posledních přírůstků jeho…

  • Datum: 06. 06. 2011
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru