Jestliže jsme v minulých dvou dílech představili sportovní elektrokola ne zcela běžná, tentokrát se podíváme na značku Ghost, jejíž sériová produkce uspokojí jak sportovce, tak každodenního „cestovatele“ do zaměstnání.
Ghost vloni představil svůj sportovní koncept E-NDURE EVO2, který byl spíše prototypem určeným pro lačné oko návštěvníků výstav. Motor umístěný kolem středového složení a v něm integrované kliky, kompletní odpružení vycházející ze standardního freeride modelu a paradoxně výkon 250 Wattů splňující normu pro provoz na veřejných komunikacích. Nicméně podobné stroje vloni představilo hodně značek, byť s mnohem výkonnějším motorem, ale v sériové produkci se na ně zatím nedostalo.
Letos Ghost standardně nabízí čtveřici bikových elektrokol a dvojici městských modelů. Terénní řada Trail zahrnuje dva pánské a dva dámské modely E Hybrid Trail. Společným jmenovatelem je integrace Li-Ion baterie do spodní rámové trubky. Sice to zprvu tak nevypadá, ale baterie se vkládá zespodu otvorem před středovým složením. To je standardně v ose sedlové trubky, ale spodní trubka je výrazně předsazena dopředu, právě kvůli montáži baterie.
Skrytá baterie je nejen dobře chráněna, ale veškerá kabeláž je rovněž díky tomu uvnitř rámu, takže krom abnormálně silné spodní trubky zprvu nic nenasvědčuje tomu, že jde o elektrokolo. Ovládací panel na řídítkách připomíná standardní cyklocomputer, takže jediný usvědčující elektro prvek je motor ION v zadním náboji s devítirychlostní kazetou. Motor má výkon 250 Wattů a parametry baterie jsou 10Ah a 360Wh.
Ghost tedy v sériové produkci sází na osvědčené řešení, dle nás jednodušší než verze s motorem s integrovanými klikami, a originalita je hlavně v uschování baterie.
Samotné rámy pak jsou hlavně v dámských provedeních trochu neobvykle řešeny hodně sníženou horní trubkou, typickou pro vyloženě dámská kola, což platí jak pro městské modely, tak pro verze Trail. U pánských je to téměř klasika, vycházející z designu celé kolekce biků Ghost se slopingem horní trubky a výztuhou před sedlovou trubkou. Hmotnosti jednotlivých modelů se pohybují kolem třiadvaceti kilogramů, což je v této kategorii standard.
(už)
Začnou elektrokola vládnout světu cyklistiky? Zatím tomu tak není, ale generace začínají postupně pohodlnět, elektrokola se budou…
Turistická sezona se blíží, tak proč neotestovat něco na dovolenou, tedy skládačky? Projeli jsme hned dvě od slovenského výrobce Mayo, a to…