logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Elektrokola
  • Elektrokola a vše o nich (4. část)

Elektrokola a vše o nich (4. část)

Jestliže jsme v minulých dvou dílech představili sportovní elektrokola ne zcela běžná, tentokrát se podíváme na značku Ghost, jejíž sériová produkce uspokojí jak sportovce, tak každodenního „cestovatele“ do zaměstnání.

elektrokolo ghost e-ndure evo 2

Ghost vloni představil svůj sportovní koncept E-NDURE EVO2, který byl spíše prototypem určeným pro lačné oko návštěvníků výstav. Motor umístěný kolem středového složení a v něm integrované kliky, kompletní odpružení vycházející ze standardního freeride modelu a paradoxně výkon 250 Wattů splňující normu pro provoz na veřejných komunikacích. Nicméně podobné stroje vloni představilo hodně značek, byť s mnohem výkonnějším motorem, ale v sériové produkci se na ně zatím nedostalo.

Letos Ghost standardně nabízí čtveřici bikových elektrokol a dvojici městských modelů. Terénní řada Trail zahrnuje dva pánské a dva dámské modely E Hybrid Trail. Společným jmenovatelem je integrace Li-Ion baterie do spodní rámové trubky. Sice to zprvu tak nevypadá, ale baterie se vkládá zespodu otvorem před středovým složením. To je standardně v ose sedlové trubky, ale spodní trubka je výrazně předsazena dopředu, právě kvůli montáži baterie.

elektrokolo Ghost E Hybrid Trail

Skrytá baterie je nejen dobře chráněna, ale veškerá kabeláž je rovněž díky tomu uvnitř rámu, takže krom abnormálně silné spodní trubky zprvu nic nenasvědčuje tomu, že jde o elektrokolo. Ovládací panel na řídítkách připomíná standardní cyklocomputer, takže jediný usvědčující elektro prvek je motor ION v zadním náboji s devítirychlostní kazetou. Motor má výkon 250 Wattů a parametry baterie jsou 10Ah a 360Wh.

Ghost tedy v sériové produkci sází na osvědčené řešení, dle nás jednodušší než verze s motorem s integrovanými klikami, a originalita je hlavně v uschování baterie.

Samotné rámy pak jsou hlavně v dámských provedeních trochu neobvykle řešeny hodně sníženou horní trubkou, typickou pro vyloženě dámská kola, což platí jak pro městské modely, tak pro verze Trail. U pánských je to téměř klasika, vycházející z designu celé kolekce biků Ghost se slopingem horní trubky a výztuhou před sedlovou trubkou. Hmotnosti jednotlivých modelů se pohybují kolem třiadvaceti kilogramů, což je v této kategorii standard.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Motorka? Elektrokolo? V každém případě frajeřinka

Začnou elektrokola vládnout světu cyklistiky? Zatím tomu tak není, ale generace začínají postupně pohodlnět, elektrokola se budou…

  • Datum: 15. 06. 2012
  • Kategorie: Elektrokola

Liberty e-Phoenix

Turistická sezona se blíží, tak proč neotestovat něco na dovolenou, tedy skládačky? Projeli jsme hned dvě od slovenského výrobce Mayo, a to…

  • Datum: 26. 06. 2012
  • Kategorie: Elektrokola
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru