V široké škále sedel značky BBB se pro letošek objevila novinka v podobě závodního sedla BSD-145 Echelon, jež je k dostání hned ve třech šířkách, aby si mohl jezdec zvolit odpovídající rozměr podle své „rozteče“ sedacích partií.
My jsme vyzkoušeli prostřední z dodávaných šířek, a to 155 mm, na výběr je ještě 145 a 165 mm. Svojí délkou nepatří tenhle kousek zrovna mezi protáhlé modely a celkových 265 mm jej řadí spíše ke kratším až středním rozměrům bez nějaké výraznější možnosti se na něm posouvat vpřed či vzad. Základem je uhlíkovými vlákny vyztužená skořepina s Cr-Mo ližinami a hlavně velkým středovým otvorem, který jak na špičku, tak na zadní část přechází širokým kanálkem. Zadní středové vykrojení je pak spíše designovou záležitostí, a totéž platí pro napojení široké špičky na skořepinu, vše působí hodně technokratickým dojmem, žádná silniční elegance, ale čistá moderna poplatná ergonomii. Na tu zde výrobce vsadil hlavně aplikací středového otvoru a více zvednutou zadní částí, takže jezdec nemá moc na výběr, co se týče změny polohy. Posed na špičce je ve výjezdech docela komfortní, ale sedlo jsme vozili spíš na silnici než na biku, tam nám lehce překážely širší boky při přesunu za něj v prudších sjezdech. Přesné usazení na středové části s lehkým nasunutím dozadu přineslo celkem pohodlnou jízdu bez nějakých otlaků hlavních styčných ploch.
Vzadu mají sedací partie maximum pohodlí, jezdec se může při záběru hezky zapřít a lehký tlak bočních hran mezi špičkou a středem se po pár kilometrech ztratil. Přece jen je tenhle střih dost osobitý a nepatří k univerzálům pasujícím každému, takže je třeba zkoušet. Námi ježděný střední rozměr se ukázal být nepatrně širší, než bychom chtěli, a ležel přesně na pomezí, takže bychom možná sáhli po užší verzi. Každopádně pohodlná špička i středový otvor byly naprosto v pořádku, jen ta širší zadní část o sobě dala lehce vědět, když se chtěl jezdec posunout trochu víc dozadu.
Co se týče celkového pohodlí, ve středové partii jezdec necítí žádný nepříjemný tlak a polstrování svojí vyšší střední tvrdostí není nadměrně poddajné ani zbytečně tvrdé, takže optimální sportovní variace. Skořepina sice nepatří mezi nejpružnější provedení, ale ve středové partii ukázala určitou míru poddajnosti a vertikální pružnosti. Přetažení skořepiny až skoro na okraj boků vypadá sice efektně, ale při opření kola o zeď či pádu voděodolný syntetický potah před podřením neochrání, k tomu tak tři milimetry šířky chybí. Celková hmotnost 276 gramů (145 mm) pak sice nikoho neomráčí, ale tady jde především o komfort, a ten byl při delší jízdě na slušné úrovni. Navíc za 1690 korun sedlo opravdu nepůsobí dojmem, že by cena byla nějak nadstřelená, design a pohodlí tomu totiž rozhodně odpovídají. Navíc můžeme potvrdit, že čím delší byla trasa i pobyt na tomhle sedle, tím pohodlnější nám připadalo.
(už)
Říká se, že příležitost dělá zloděje. Ale ono se to jen neříká, ono tomu tak skutečně je ve skutečnosti. Nestává se tak často, aby si vaše…
Vyřešit uchycení pumpičky na silničním kole tak nějak elegentně většinou znamená, že skončí v kapse dresu, aby nerušila design drahého…