Přestože občas na našich stránkách lehce kritizujeme smysl elektrokol pro náročný terén, s ohledem na možná rizika střetu s pěšími turisty a možné následné represe vůči cyklistům obecně, pro městský provoz nebo turistiku tento dopravní prostředek jednoznačně schvalujeme. A ještě více pak různé speciální modely pro převoz nákladu.
Poštovní doručovatelky totiž díky elektrokolům zvládnou svoji práci s mnohem menší námahou a není nic podivnějšího než v Čechách zcela běžná pošťácká dodávka zastavující u každého domu s jedním výtiskem novin. Pořizovací cena kvalitního nákladního elektrokola sice není zrovna nízká, ale je to stále ekologičtější než neustále zastavující a rozjíždějící se automobil.
Zajímavým „elektrokolonáklaďákem" je elektrokolo Hercules Rob Cargo, které sice není poštovním speciálem, ale patří do kategorie lehkých užitkových elektrokol, na která lze díky integrovaným nosičům naložit vše potřebné.
Hliníkový rám už druhé generace tohoto modelu je specifický dlouhou hlavovou trubkou, skrz niž prochází přední nosič, který je nedílnou součástí rámu. Totéž platí i pro zadní nosič, který ovšem nevypadá tak nápadně. Pro uložení nákladu slouží speciální bedny uchycené systémem jednoduchého nacvaknutí Snap-it od firmy Racktime. Aby bylo docíleno lepší ovladatelnosti a snazšího nástupu na už tak nízký rám, jsou použita 24palcová kola. Co nejnižší těžiště je zde totiž kvůli předpokládanému nákladu hlavní prioritou. Středový motor Bosch řady Performance line (Rob Cargo Pro) nebo Active line (Rob Cargo) pracuje s napětím 36 Voltů a napájí jej 11Ah/400Wh Li-ion baterie na sedlové trubce. Řazení v zadním náboji se liší podle modelu, kdy standardní verze má sedmirychlostní torpédo Shimano Nexus, kdežto lepší verze Pro sází na osmirychlostní Sram G8.
Hydraulické ráfkové brzdy Magura jsou společné oběma verzím, stejně jako kompletní vybavení blatníky či osvětlením poháněným dynamem v předním náboji. Nezbytnou součástí je i masivní dvojstojánek, který udrží stroj i s nákladem. Pro maximum pohodlí je posed hodně vzpřímený a ruce blízko u těla zajistí směrem k jezdci zahnutá řídítka. Výšku řídítek lze pak jednoduše nastavit vysunutím představce výš, díky speciálnímu adaptéru s rychloupínákem, který tvoří přechod mezi sloupkem vidlice a představcem.
Vše má ale samozřejmě svoji hmotnost, která je v tomto případě 28 kilogramů, tedy zhruba o čtyři až šest kilo víc, než je u elektrokol běžné. Jenže tohle je nákladní model, což tuto hodnotu omlouvá. Cena je vzhledem k provedení rámu a použitému systému pohonu celkem únosných 72 990 korun za verzi Rob Cargo a 77 990 korun za Rob Cargo Pro. Až tedy budete dumat, na čem denně vozit nákupy nebo náklad, toto je velice elegantní řešení.
(už)
Novinky pro následující rok se v případě japonského komponentového giganta vybraným novinářům s železnou pravidelností servírují už v únoru…
Náboje značky Novatec jsou často k vidění jako součást vlastních zapletených kol, případně v kombinaci s ráfky jiných značek, ale jejich…