logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Elektrokola
  • E-Koutek, Hercules

E-Koutek, Hercules

Je to něco přes rok, co máme k dispozici testovací elektrokolo Hercules Jarvis, které jsme představili v Cykloservisu Díky 615Wh baterii dokázal tenhle 27,5“ hardtail najet řádnou porci kilometrů a popravdě se během roku nic nezměnilo. Tenhle díl E-Koutku tedy věnujeme společně strávenému roku s Jarvisem, jehož povětšinou trápil náš 125kg „tester“.

Co se týče standardního osazení, proběhla drobná změna jen na pozici kotoučových brzd, kdy dozadu putoval namísto 160mm kotouče o 20 mm větší průměr. Přece jen zastavit takovou váhu není legrace. Ergonomické gripy a širší sedlo už byly jen specifické úpravy kvůli pohodlí a výměna plášťů Schwalbe za odolnější Rubeny pak byla vynucena častějšími defekty pod těžkým jezdcem. Každopádně, co se týče odpružení, vidlice Reba naprosto bez problémů zvládá i tlak na hranici maxima a kotoučovky Tektro rovněž nepotřebovaly během téměř čtyř tisíc kilometrů nějakou větší údržbu. Dokonce stále jezdí původní destičky, ale to je dáno především jízdou spíše za sucha a na silnici či polních cestách. Výplet zadního kola vyžadoval pouze jednou přetažení a docentrování, to zhruba po šesti stech kilometrech, a od té doby vše drží naprosto spolehlivě. Příjemné je pak zjištění, že zadní motor hodně napomáhá delší životnosti řetězu, který má po najetí 3967 km hodnotu 132,4 mm, což by v případě středového motoru znamenalo možná už čtvrtý řetěz. Tady je „zadní náhon“ zcela určitě výhodou a na silnici nebo polních cestách nijak neomezuje. V terénu pak je hmotnostní setrvačník trochu znát při přejezdu nějaké větvě či kameny, ale to je proti středovému pohonu asi jediné negativum. Tedy ještě je tu kvůli baterii v rámu nemožnost montáže košíku na bidon, ale to je u většiny středových pohonů stejné.

Takže když si to shrneme, má náš Jarvis najeto celkem slušnou porci a nebyl problém zvládat cesty i přes sto kilometrů s kilometrovým převýšením. Ani při delších stoupáních nedošlo k nějakému přehřátí systému a vypnutí, takže Suntour prokázal svoji dlouhodobou funkčnost. Rok s Jarvisem byl tedy rozhodně úspěšný, a pokud bychom měli řešit odolné kolo s vysokým nájezdem kilometrů pro hodně těžkého jezdce, je tenhle tuhý 27,5“ rám s pohodlnou geometrií a pohonem SR Suntour velice dobrou volbou. Navíc, pro rok 2017 má model upravené kliky se snímačem, 650Wh baterii, motor s pevnou rychloupínací osou a jiný design rámu s větším prostorem nad horní trubkou.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

E-bike, Cube Stereo Hybrid 140 HPA SL 500 27,5+.

Během prázdninové návštěvy výrobních prostor značky Cube jsme byli jednak ohromeni velikostí skladů, prezentačních prostor s vystavenými…

  • Datum: 21. 01. 2017
  • Kategorie: Elektrokola

Test, Svižný elektro-Haibike

Onejpočetnější kolekci sportovních elektrokol není v případě této značky pochyb a možnost otestovat nejvýše postavenou pevnou raketu XDURO…

  • Datum: 07. 02. 2017
  • Kategorie: Elektrokola
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru