Když se řekne Electra, většině se vybaví stylové plážové cruisery, komfortní posed s flat-foot technologií pohodlného šlapání více před sebe a design, za nímž se ohlédne i ten kolemjdoucí, pro něhož je láska ke kolu asi tolik, jako pro většinu cyklistů totéž k fotbalu.
Electra je zkrátka pojem, a pokud máte v kapse zbytečných sto pět tisíc, tak si můžete dopřát jednu z oněch dvou set krasavic Electra Café Moto GO! z limitované evropské edice.
Variace na retro motocykly kategorie café racer se totiž electře opravdu povedla a cílí na stylové dojížděče do zaměstnání, kteří rozhodně nepojedou v elastických kalhotách, ale naopak v módním oblečení a nejlépe s dlouhými vousy a po stranách lehce vyholenou hlavou. Model Moto Go! je prostě stylovka každým coulem a nezačíná a nekončí to jen u rámu, naopak celé kolo je koncepčně dotažené ve všech detailech. Rám z hydroformingem tvarované hliníkové slitiny řady 6061-T6 ukrývá ve spodní trubce 500Wh baterii Bosch, kterou lze po odemknutí zámku na levé straně trubky vyjmout.
Šasi 250W motoru Bosch Performance CX na spodní trubku plynule navazuje, ovšem netradičně se zde napojuje sedlová trubka a řetězové vzpěry. Ty jsou totiž za šasi poměrně plochého střihu a sedlová trubka na nich sedí hezky zešikma, zcela oddělená od šasi motoru. Jakási spodní „monostay“ řetězových vzpěr přechází bez mezery do namontovaného zadního blatníku a řetězové vzpěry pak poměrně subtilním průřezem pokračují k plochým patkám napojeným na pravou sedlovou vzpěru dvojicí šroubů. To kvůli instalaci řemenu, jejž je nutné provléknout otevřením zadní stavby, řetěz by zde nebyl dostatečně stylový.
Navíc řemen je čistým spojujícím prvkem mezi motorem a vícerychlostním variátorovým nábojem Nuvinci Enviolo. Ten totiž umožňuje řadit i v tahu, což by jinak nebylo s klasickým vícerychlostním nábojem bez nějakého čipu eliminujícího tah motoru při řazení možné. Tedy pokud by zde nebyl náboj Rohloff s elektronickým řazením. Vytvarování horní trubky do jakési stylizované nádrže nepřekvapí, stejně jako pevná hliníková vidlice, plynule navazující korunkou na hlavovou trubku.
Šestadvacítkové ráfky jsou obuty do 2,6 palce širokých plášťů s jemným dezénem a oba blatníky jsou pak spíše jen designovým prvkem, než aby plnohodnotně ochránily v dešti. Každopádně ale nechybí hydraulické kotoučovky, překvapivě model Prime od značky Hayes, navíc spoléhající na 203mm kotouč vpředu a 180mm vzadu. Samozřejmostí je přední i zadní osvětlení či stylové kožené sedlo Brooks a podsedlovka od stejné firmy. Displej Bosch Purion je zde elegantním a nenápadným řešením, větší a chytřejší verze by se na tohle kolo nehodily, i když by možná ve městě přišla jejich navigace vhod. Stylovost je ale v tomto případě to hlavní.
(už)
„Born to be Wild“, chtělo by se zazpívat při jízdě na elektro hardtailu Orbea Wild HT, jejž jsme měli možnost otestovat během nedávné…
Ryze dámský e-bike by měl mít kratší geometrii, elegantní tvary, příjemnou ovladatelnost a rozhodně nemusí být i v nejmenších velikostech…