Ani značka BBB neunikla bikepackingové vlně a v sortimentu brašen má několik kousků využitelných pro tento aktuálně hodně populární styl jízdy. Podsedlová brašna BSB-143 Seat Sidekick přitom není jednoduchou klasikou, jakou bychom při vstupu do světa bikepackingu čekali, ale jedná se o docela vychytané dvojdílné provedení s hmotností 454 gramů.
Základem je podsedlový nosník, tvořící pevný obal samostatné vnitřní brašny. Pevná plastová výztuha spodní strany a boků má vnější pošití z hladkého voděodolného materiálu na spodní straně, boky a horní díl pak jsou z hladší a hrubší cordury. Na zkosené hraně u sedlovky je výztuha z nesmekavého materiálu, jenž nechybí ani jako podložení pod stahovacími pásky na suchý zip kolem sedlovky. Zadní díl je plně výklopný a od jeho spodní hrany vychází dvojice pásků s přezkou, které se spojují s páskem taženým pod sedlovými ližinami. Tenhle pásek lze přitom na horní straně brašny umístit do jednoho ze čtveřice ok, podle pozice brašny pod sedlem. Uchycení tedy v principu klasické, nicméně popruhy odspodu zde kvůli vyztuženým bočnicím nejsou schopné nějak výrazněji regulovat objem brašny a slouží hlavně k pevnému spojení se sedlem. Tam vidíme jako jedinou slabinu celku klasický pásek s přezkami, jenž postrádá jakékoliv vyztužení a zpevnění, takže dlouhodobé používání plně naložené brašny se na jeho životnosti může podepsat. Je ale umístěn volně, takže snad nebude problém jej v případě opotřebení nahradit.
Zadní víko celého prostoru má dvojitý pásek pro uchycení k popruhu na horní straně brašny, takže lze částečně regulovat celkový objem. Horní popruh má navíc pružné poutko pro zajištění přebytečného volného konce, takže uzavření brašny je vyřešeno perfektně.
Tedy uzavření tak úplně to není, abychom byli přesní, protože jde o zajištění vnitřní brašny v tomto vnějším obalu nebo chcete-li nosníku. Vnitřní brašnu tvoří samostatný vak z nepromokavého materiálu, samozřejmě s rolovacím uzávěrem a možností připnout ramenní popruh pro snadnější přenos, když jej vyjmeme z obalu na sedlovce. Desetilitrový obal má jednoduchý rolovací uzávěr bez nějakých dalších popruhů pro regulaci objemu. Vše se do něj musí pořádně napěchovat, uzavřít a pak jednoduše vsunout zezadu do nosníku pod sedlovkou. Ten má na straně u sedlovky otvor, aby se uvnitř při nasouvání vaku nevytvořil přetlak, jakmile je vnitřní vak nadoraz ve vnějším obalu, stačí zaklopit víko nahoru, zacvaknout přezku a je hotovo. Lze pak ještě částečně dotáhnout boční nosné popruhy, ale rozsah dotažení je omezený, což je minus spíš pro málo naplněný vnitřní vak, hodně objemný, s maximálním zaplněním obalu sedí o něco lépe.
Za jízdy byl celý komplet solidně usazený pod sedlem a vnitřní výztuha bránila nechtěnému vyboulení do stran ke stehnům, kde brašna sice není nejštíhlejší, ale je to v normě i pro širší stehna. Pevný vnější obal držel celek hezky pohromadě a nebyla znatelná tendence k nějakému borcení jako u jednoduchých brašen. Hladká spodní plocha pak dokonale suplovala blatník a šla dobře umývat, ovšem kolem vnitřního obalu se přece jen od zadního kola nějaké nečistoty do meziprostor dostaly, což ale s ohledem na vodotěsné provedení nevadilo a nebylo to navíc nijak dramatické. Jako řešení převozu nákladu s jeho častým vyndáváním je tohle provedení určitě výhodnější než jednodílná brašna, která se musí obtížněji demontovat celá a do stanu pak táhnete zablácenou brašnu, kdežto tady téměř čistý vak. Výhodou je i možnost umístit do obalu i jiný než originální vak, ale nemožnost výraznější regulace objemu nutí k určité rozměrové souhře. Celková délka zavazadla je až 440 milimetrů, což není zrovna málo, ale díky pevnému obalu vše drží a nesklápí se na zadní kolo, takže je to za velice zajímavou cenu 1390 korun opravdu zajímavá alternativa.
(už)
Přestože dnes vedou chytré telefony, navigace a bezdrátové cyklocomputery, klasickému provedení cyklocomputeru s kabelem ještě stále…
První e-bike navržený přímo pro závodění, to je stručný popis novinky, kterou americká kultovka Yeti rozvířila současné lehce stojaté vody…