Plastová krabička s výročním logem značky, oslavujícím její třicáté narozeniny, vypadá sice na první pohled jako dárkový obal, co by mohl ukrývat sadu na holení, ale štětku, mýdlo a žiletku uvnitř nenajdeme. Je tam něco jiného, vyžadujícího při práci vlastně skoro stejnou pečlivost, jako když holíte tvář. Kdo někdy tahal vnitřní kabeláž rámem, ať už novým, nebo nahrazoval tu starou, ví, jak titěrná a občas úmorná je cesta ke zdárnému výsledku a že odpovídající nástroje dokáží vše usnadnit.
Sada Author CC IC-07 pro instalaci vnitřního vedení zahrnuje většinu základních nástrojů, s nimiž dokážete jednak osadit nový rám kabeláží nebo snadněji vyměnit tu starou za novou. Všechny díly mají své místo v pěnovce a základem je naváděcí magnet s pogumovanou rukojetí. Tím zvenčí rámu navádíte magnetickou koncovku na lanku vsunutém dovnitř a vytáhnete jej ven. Pokud se mu z rámu nechce úplně snadno, lze využít do výstupního otvoru vsunutou ohebnou tyčku s magnety na obou koncích a magnet na lanku pak vytáhnout přes ni. Opačný konec lanka má špičaté kuželovité zakončení se závitem, kterým se našroubuje přes užší adaptér do řadicího bovdenu nebo brzdové hadice. Samotný kužel na lanku je totiž silný a do hadice nebo bovdenu se nevejde, proto adaptér. Pak už jen stačí táhnout lanko ven a tím naopak do rámu navést nový bovden či brzdovou hadici. Případně přes další adaptér kabel elektronického řazení Di2 nebo samostatné lanko. Kratší lanko se stejnými koncovkami slouží ke stejnému účelu v případě, že nemusíme rámem protahovat složitě dlouhé lanko, ale jen potřebujeme hadici či bovden navést přesněji na výstupní otvor s pomocí magnetů. Vynikající záležitost je dvojitý trn, tedy jakási propojka tvořená dvěma hroty se závitem, které se našroubují do konce starého bovdenu či hadice a toho nového. Starý bovden vytahujete z rámu ven a současně tam rovnou zavádíte nový, samozřejmě s odpovídajícím tlakem na něj, abyste někde v těsných prostorách trn nevyškubli ven. Tohle řešení je nejrychlejší, i když opačné směřování závitů by bylo výhodnější, aby se otáčením jedním směrem propojka zavrtala současně hned do obou bovdenů či hadic. Otáčet jedním směrem totiž znamená šroubovat dovnitř a zároveň vyšroubovávat ven z druhého bovdenu. Musíte prostě do jednoho našroubovat propojku a druhým pak otáčet, aby se našrouboval na opačný trn ve statické pozici.
Se všemi těmito drobnými pomocníky za 699 korun je závádění kabeláže do rámu mnohem jednodušší, i když má stále své zákonitosti a záludnosti. Navádění magnetem přes stěnu rámu ovšem na rozdíl od hliníkového nefungovalo u karbonového rámu, takže tam to bude spíš o kratším lanku s trnem a magnetem přímo na bovdenu či hadici a slepém směřování proti magnetu vsunutému do výstupního otvoru, ale alternativ je celá řada, stačí využít všechny možnosti této sady.
(už)
Už jsme v minulosti čisticí prostředky domácího výrobce Cyklostar testovali a během sezóny se tito pomocníci pro odstranění nečistot z rámu…
Současná lisovaná středová složení nejsou co do montáže a demontáže tak jednoduchá, jako v případě závitových provedení. U závitu vám stačí…